وزیر خارجه انگلیس هم در فکر سفر به مسکوست؟

به گزارش اکسپرس، یک منبع در دولت انگلیس از تصمیم وزیر خارجه این کشور برای سفر به مسکو و دیدار با رهبران روس درباره اوکراین خبر داد.

برخی منابع نزدیک به وزارت خارجه انگلیس گفتند که لیز تراس، وزیر خارجه قصد دارد سفری غیرمنتظره به مسکو داشته باشد تا از روسیه بخواهد "تجاوزات بی دلیل" خود به اوکراین را متوقف کند. 

لیز تراس، ۴۶ ساله، امیدوار است در سفر به مسکو با همتای خود در کرملین در مورد نگرانی های فزاینده از احتمال حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به اوکراین، گفتگو کند.

یکی از منابع دولتی به تایمز گفت که این سفر احتمالا اوایل ماه آینده انجام شود اما هنوز هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

یکی از منابع نزدیک به تراس گفت: این سفر نیازمند الزامات زیادی است، اما وزیر خارجه به این دیدار علاقه مند است و اگر زمان مناسب باشد و به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کند، به شدت آن را در نظر می گیرد.

در صورت وقوع این سفر، تراس اولین وزیر خارجه ای خواهد بود که از زمان بوریس جانسون، ۵۷ ساله، در سال ۲۰۱۷، این سفر را انجام می دهد. گمان می‌رود او از مسکو بخواهد که تجاوزات بی‌دلیل خود علیه کی یف را متوقف کند.

تراس در ۶ ژانویه در سخنانی در مجلس عوام، بر حمایت انگلیس از اوکراین تاکید کرد و گفت: سی سال پیش، بریتانیا یکی از اولین کشورهایی بود که استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت و امروز تعهد ما به اوکراین تزلزل ناپذیر است. ما در کنار دوستمان در برابر بازیگران متخاصم ایستاده ایم. ما از دموکراسی در مرز آزادی در اروپای شرقی و در سراسر جهان دفاع خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.