آخرین تحولات بازارهای جهانی/آیا قیمت طلا حباب دارد؟

قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت. قیمت طلا در روز چهارشنبه تا نزدیکی ۱۸۳۰ دلار نیز رسیده بود، اما در پایان معاملات روز پنج‌شنبه مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد و روی ۱۷۹۱ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در معاملات روز جمعه قدری رشد کرد، اما نتوانست به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بازگردد. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۷۹۷ دلار قرار گرفت. فلز گرانبها فردا هفته کاری خود را در حالی آغاز می‌کند که گزارش‌های بازار کار آمریکا که در روز جمعه منتشر شدند، از پیش‌بینی‌ها پایین‌تر بودند. وضعیت ضعیف اشتغال فدرال رزرو را برای اجرایی کردن سیاست‌های انقباضی خود در تنگنا قرار می‌دهد و به کمک قیمت طلا می‌آید.

آیا قیمت طلا حباب دارد؟

برخی تحلیل‌گران معتقدند دارایی‌های مانند طلا به واسطه سیاست‌های انبساطی که در دوران پاندمی اجرا شد، حباب بزرگی پیدا کرده‌اند و این حباب قیمتی در نهایت تخلیه خواهد شد. این تحلیل‌گران می‌گویند با تخلیه این حباب یک فرصت فوق‌العاده برای خرید در اواخر سال ۲۰۲۳ به وجود خواهد آمد.

بازدهی هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم منفی بود

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی ۴۱ هزار و ۷۸۹ دلار قرار داشت و طی یک هفته گذشته تغییرات منفی قابل توجهی را به ثبت رسانده بود. بازدهی ۷ روزه بیت کوین منفی ۱۱.۴ درصد گزارش می‌شد. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به ۷۹۰ میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳.۸ درصد اختلاف داشتند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «فرصت استثنایی خرید طلا/ آیا قیمت طلا حباب دارد؟»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.