اتصال خط‌ آهن ایران به عراق پس از ۲۰ سال

سخنگوی دولت اظهار کرد: در جلسه امروز هیات دولت وزیر راه گزارشی از سفر به عراق و امضای توافق‌نامه اتصال راه‌آهن دو کشور ارائه کرد، این توافق‌ در واقع به نتیجه رساندن یک مساله بود که به مدت ۲۰ سال بر زمین مانده بود.

علی بهادری جهرمی در این خصوص گفت: بر این اساس کارگروهی با حضور وزیران ارتباطات، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی ریاست جمهوری و برخی دیگر از وزرای مرتبط تشکیل خواهد شد تا در عمل، تسهیل‌گر و زمینه‌ساز توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از فعالان این حوزه باشد.

سخنگوی دولت در پایان جلسه هیات دولت به تشریح مباحث مطرح شده و مصوبات جلسه امروز دولت پرداخت و گفت: در جلسه امروز وزیر راه گزارشی از سفر به عراق و امضای توافق‌نامه اتصال راه‌آهن دو کشور ارائه کرد، این توافق‌ در واقع به نتیجه رساندن یک مساله بود که به مدت ۲۰ سال بر زمین مانده بود و بر اساس این توافق‌نامه عملیات اجرایی این مسیر طی یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گفته وی، آیت‌الله رئیسی در جلسه امروز هیات دولت از اقدام وزیر راه و شهرسازی که به موفقیت مذاکرات و پیگیری‌های ۲۰ ساله ایران با عراق درباره اتصال خط‌آهن دو کشور منجر شد، قدردانی کرد.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به دستور رئیس جمهور به اعضای دولت برای ارائه برنامه روشن در راستای تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی زیان‌ده تصریح کرد: بر این اساس همه اعضای دولت باید در مدت یک هفته برنامه‌ای عملیاتی برای تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی زیان‌ده ارائه کنند که در آن درباره واگذاری یا به سود رسیدن فعالیت این شرکت‌ها تصمیم‌گیری لازم شده باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.