عروس خاورمیانه 7 سال در بحران خواهد بود

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از  ایرنا، رییس جمهوری لبنان جمعه شب در توییتی نوشت که کشورش برای خروج از بحران کنونی به ۶ تا هفت سال زمان نیاز دارد.

میشل عون نوشت: تغییر قطعا در راه است و اتفاق خواهد افتاد. این تغییر فکری و عملی خواهد بود، زیرا که ما به نتیجه گناه، دزدی، فساد و شکست رسیده‌ایم.

رییس جمهوری لبنان در ادامه نوشته است: این تغییر نیازمند زمان است و لبنان به ۶ تا هفت سال برای خروج از بحرانی که از آن رنج می‌برد، زمان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ طی ماه‌های اخیر ارزش پول این کشور بیش از ۱۵۰ درصد کاهش یافته است، به طوری که دو سال پیش نرخ برابری هر دلار آمریکا با لیر لبنان، ۱۵۰۰ لیر در مقابل یک دلار بود که این میزان در روزهای گذشته به بیش از ۲۵ هزار لیر در مقابل یک دلار رسید.

در چند ماه اخیر قیمت‌ کالاها و خدمات در لبنان سر به فلک کشیده و تورم در ۱۲ ماه متوالی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور چهار برابر شده و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می‌برند.

شرایط اقتصادی این روزهای لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که ۸۰ درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.