اظهارات تعجب آور اردوغان در قبال یهودیان و اسرائیل

اسپوتنیک، یک روزنامه عبری گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در کاخ ریاست جمهوری آنکارا میزبان خاخام اعظم این کشور و گروهی از خاخام‌های دیگر بود.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت عصر چهارشنبه نوشت: طی این دیدار، اردوغان اظهارات مثبت و تعجب آوری درباره موضع خود در قبال یهودیان و اسرائیل اعلام نمود.

به نوشته این روزنامه، رئیس جمهور ترکیه در دیدار خاخام‌های یهودی گفت: روابط ترکیه با یهودیان و اسرائیل قوی و پایدار خواهد ماند.

 

 

اردوغان هم چنین گفت: روابط اقتصادی دو طرف (ترکیه و اسرائیل) قوی‌تر از همیشه است و به رشد خود ادامه خواهد داد. به گفته خاخام‌های حاضر در این نشست، اردوغان همچنین گفت که عادی سازی روابط با اسرائیل مسئله مهمی است که به زودی اتفاق خواهد افتاد.

رسانه‌های عبری و روزنامه نگاران اسرائیلی فیلم‌ها و عکس‌هایی از دیدار رئیس جمهور ترکیه با تعدادی از خاخام‌های یهودی در کاخ ریاست جمهوری این کشور منتشر کرده‌اند.

اردوغان نسبت به مسئله فلسطین و روابط با رژیم صهیونیستی بسیار فراز و نشیب داشته است و بسیاری بر این اعتقادند که اردوغان از مسئله فلسطین برای محقق کردن منافع ترکیه به صورت ابزاری استفاده می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.