ابراز نگرانی تل آویو از آموزش‌های ضد صهیونیستی در مدارس ترکیه

یک موسسه صهیونیستی در گزارشی به تمرکز برنامه‌های آموزشی ترکیه بر مخالفت با صهیونیست‌ها و حمایت از فلسطینیان اشاره کرد.

منابع صهیونیستی از آموزش‌های ضد رژیم صهیونیستی در مراکز آموزشی ترکیه خبر دادند.

موسسه «ایمپکت سکیوریتی» واقع در فلسطین اشغالی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده با تمرکز بر منابع مراکز آموزشی ترکیه نوشت که آنکارا همچنان خصومت علیه صهیونیست‌ها را تشویق می‌کند و در آن  رژیم اسرائیل به عنوان رقیب اسلام نشان داده می‌شود.

این موسسه در گزارش خود آورده است که در سالهای اخیر برنامه درسی مدارس ترکیه اصلاح شده و طبق جدیدترین گزارش‌ها، صهیونیست‌ها «کافر» توصیف شده‌اند. در این گزارش آمده است، درکتب‌ مدارس ضمن ارائه نقش ترکیه در حمایت از مسلمانان، دانش آموزان را تشویق می‌کند که  متونجه فلسطینیان باشند.

در بخش دیگر  این گزارش آمده است که  در کتب آموزشی ترکیه رژیم اسرائیل از نظر ساختاری به عنوان یک نیروی منفی منطقه‌ای به تصویر کشیده می‌شود.

این موسسه در گزارش خود همچنین به سودای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بر خلافت اسلامی پرداخت و نوشت، اردوغان خود را به عنوان یک سلطان عثمانی امروزی می‌داند که مسئول سرنوشت قدس اشغالی تحت لوای اسلام است.

در بخش دیگر این تحلیل آمده است، در حالیکه تل آویو می‌خواهد از درگیری آشکار با اردوغان جلوگیری کند، اما همچنان باید مراقب مانورهای وی باشد. اگر اردوغان همچنان به دنبال یک مسیر مذهبی افراطی باشد، خطر درگیری اسرائیل و ترکیه در اواخر این دهه افزایش خواهد یافت.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸  و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد ، به‌صورت متقابل سفیر نداشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.