ممنوعیت شوکه کننده در کره شمالی!

دیلی میل گزارش داد، بر اساس تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی کره شمالی، این کشور روز جمعه دهمین سالگرد درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر سابق این کشور و پدر رهبر فعلی را با برگزاری مراسم یادبودی با حضور پسرش کیم جونگ اون و هزاران شهروند دیگر گرامی داشت.

مقامات دولتی به مردم دستور داده‌اند تا زمانی که کره شمالی درگذشت کیم جونگ ایل را گرامی می‌دارد هیچ نشانه‌ای از خوشحالی نشان ندهند.

یک شهروند کره شمالی  به رادیو آسیای آزاد (RFA) گفت: «در ایام عزاداری، ما نباید مشروبات الکلی بنوشیم، بخندیم یا در فعالیت های اوقات فراغت شرکت کنیم».

کیم جونگ ایل به مدت ۱۷ سال از سال ۱۹۹۴ تا زمان مرگش در دسامبر ۲۰۱۱ بر کره شمالی حکومت کرده و قدرت را به پسرش کیم جونگ اون واگذار کرد.

بر اساس تصاویر منتشر شده، کیم جونگ اون با بارانی چرمی مشکی رنگ معروف خود در مراسم روز جمعه در کاخ خورشید کومسوسان، مقبره کیم جونگ ایل و پدربزرگش کیم ایل سونگ - بنیانگذار کره شمالی - شرکت کرد. از سال ۱۹۴۸ تاکنون سه نسل از رهبران متعلق به خاندان کیم بر این کشور حکومت کرده‌اند. در کره شمالی به مردم از بدو تولد آموزش داده می‌شود که کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل را تکریم کنند و همه بزرگسالان نشان‌هایی حامل تصاویر یک یا هر دوی آنها را همراه دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.