مقامات آمریکا و فلسطین پس از نشست مشترک روز سه شنبه خود بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر اهمیت احیای روابط سیاسی و اقتصادی بین دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید شده  است و دو طرف متعهد شدند که همکاری‌ها و هماهنگی‌ها را در طیفی از بخش‌ها گسترش و تعمیق بخشند.

به گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که گفت‌وگوی آنلاین به منظور تجدید گفت‌وگوی اقتصادی آمریکا و فلسطین است و تاکید شده که در این نشست مجموعه گسترده‌ای از نهادها و وزارتخانه‌ها از دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین گرد هم آمدند تا زمینه‌های فعلی و آینده همکاری‌های اقتصادی را بررسی کنند.

بر اساس این بیانیه، مقامات ارشد آمریکایی و فلسطینی در مورد موضوعات کلیدی از جمله توسعه زیرساخت‌ها، دسترسی به بازارهای ایالات متحده، مقررات ایالات متحده، تجارت آزاد، مسائل مالی، انرژی‌های تجدیدپذیر و ابتکارات زیست محیطی، اتصال کسب و کارهای فلسطینی و آمریکایی و مقابله با موانع بر سر راه توسعه اقتصاد فلسطین و روابط تجاری بین المللی گفت‌گو کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف گفت‌وگو را با توافقی برای کار بر روی چندین موضوع ضروری به منظور حمایت از شکوفایی اقتصادی مردم فلسطین به پایان رساندند و همچنین سرمایه گذاری مستقیم خارجی را تشویق می‌کند.

دولت ایالات متحده نیز در این نشست برنامه‌هایی را  برای حمایت از تلاش‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه مسائل مالی و تجاری و همچنین تشویق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی مشخص کرده است.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت که رشد اقتصاد فلسطین نقش مهمی در پیشبرد هدف سیاسی اصلی ما برای دستیابی به راه حل دو کشوری از طریق مذاکره  است به گونه‌ای که  یک کشور فلسطینی بادوام تشکیل شود که با صلح و امنیت در کنار اسرائیل زندگی کند.

وزارت امور خارجه آمریکا چندین بار در ماه‌های اخیر گفته است که کنسولگری خود را که وظیفه هماهنگی روابط با فلسطینی‌ها را بر عهده دارد، بازگشایی می‌کند. این تصمیم با اعتراض صهیونیست‌ها روبه‌رو شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.