رایزنی بلینکن با همتای قطری درباره افغانستان

تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از ند پرایس سخنگوی آن وزارتخانه خبر داد که آنتونی بلینکن و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی دیشب (۱۸ تیر) در مورد مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

وعده اخیر کمک قطر به لبنان و حمایت این کشور از مذاکرات صلح افغانستان از دیگر موضوع‌های مورد بحث این دو مقام بود.

به گفته پرایس، دیپلمات ارشد آمریکایی ضمن تأکید بر اهمیت همکاری مستحکم میان دوحه و واشنگتن، از نقش رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در پیشبرد صلح و امنیت در منطقه تشکر کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیروز نیز با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان درباره تداوم همکاری‌ها در روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد طرفین در این گفت‌وگو بر اهمیت ادامه همکاری‌های ایالات‌متحده و پاکستان در روند صلح افغانستان پس از سفر محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان به واشنگتن در روند صلح تأکید کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت پاکستان به‌عنوان کلیدی برای آینده صلح‌آمیز افغانستان به دلیل فعالیت برخی نیروهای طالبان در این کشور است.

وی دیروز خبر داده بود که آنتونی بلینکن، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه در امور افغانستان و دیگر مقامات ذی‌ربط آمریکایی قرار است با همتایان خود در سطح جهان، و کشورهای همسایه آن کشور هماهنگی و همکاری کنند تا راه‌حل پایداری شامل آتش‌بس فراگیر پیدا کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.