دیدار باقری با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین

این ملاقات سه جانبه درحالی برگزار شد که اخبار نویدبخشی درباره روند مذاکراتی که با هدف رفع‌تحریم‌ها  در پایتخت اتریش جریان دارد منتشر می‌شود.

باقری ساعاتی پیش بیان داشت که در نتیجه تعامل و نشست‌هایی که طی چند روز گذشته در سطح کارشناسی و مقام‌های ارشد مذاکره کننده برگزار شد اختلافات طرفین در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره در حال کاهش است. وی ابراز امیدواری کرد که طرف‌ها در دور جاری مذاکرات به یک جمع‌بندی در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره برسند.

دور جدید مذاکرات پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌ وگوها، کار روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. علاوه بر جلسه کارگروه موضوعات هسته‌ای، چندین جلسه فشرده نیز در فرمت‌های مختلف با تمرکز بر رفع تحریم‌ها برگزار شده است. 

همچنین امروز برای نخستین بار جلسه کارشناسی سوم موسوم به کارگروه تدابیر اجرایی در چارچوب دو تازه مذاکرات، با حضور کارشناسان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.