حوصله آلمان از مذاکرات وین سر رفت

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه جدید آلمان بامداد یکشنبه خواستار تسریع در روند مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران شد.

بائربوک در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران پس از دیدار با وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ مدعی شد: «در روزهای گذشته نشان داده شد که هیچ پیشرفتی نداریم زیرا به دلیل پیشنهاد دولت ایران، مذاکرات به شش ماه قبل  بازگردانده شده است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با ادعای اینکه زمان در حال اتمام است، خواستار تسریع در روند گفت‌وگوهای گروه ۱+۴ با ایران در وین شد.

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران با انتقاد از برخی فضاسازی‌ها درباره مذاکرات کنونی گفت که فضای مذاکرات در وین «مثبت» است.

دور جدید مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.