وزیر صمت به کمیسیون صنایع مجلس می رود

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی کیا در گفت وگو با ایسنا از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنایع مجلس در روز یکشنبه (۲۱ آذرماه) خبر داد و گفت: دیدگاه اصلی ما این است که شرایط رقابت باید بر بازار خودروی داخلی حاکم شود. تا زمانی که شرایط رقابت وجود ندارد افزایش قیمت خودرو بی معنا است. اگر می خواهیم قیمت کارخانه و بازار را به هم نزدیک کنیم باید بازار را به خودروساز نزدیک کنیم نه اینکه خودروساز را به بازار نزدیک کنیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص برنامه های وزارت صمت در مورد بازار خودروی داخلی گفت: این وزارتخانه هیچ برنامه ای در خصوص واردات خودرو ندارد. از طرف دیگر نگاه ما به افزایش تولید بود که مقدار اعلامی وزارت صمت سه میلیون خودرو بوده است که به عقیده بنده به این میزان نخواهد رسید. طبق بررسی ها نهایتا دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ دستگاه خودرو می توانند تولید کنند و این در حالی است که زیرساخت های زیادی به کمک خودروسازان بیاید.

حسینی کیا گفت: می توان ادعا کرد که افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو در این مقطع زمانی به صلاح نیست و با دستور رئیس جمهور مبنی بر کنترل قیمت ها در تناقض است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.