رئیسی: برای ده‌ها سال طرح نیمه تمام در کشور داریم

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، رییسی در پایان سفر یکروزه به لرستان جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در دانشگاه دولتی این استان با اشاره به مشکلات برخی صنایع نیمه فعال لرستان گفت: خصوصی سازی غلط منجر به تعطیلی برخی صنایع لرستان شده که قرار است مشکل آنها بررسی و رفع شود.

رئیس جمهور  افزود: از برخی صنایع نیمه فعال لرستان بازدید کردم که در یک‌ نمونه کارخانه ای که ظرفیت فعالیت ۳۰۰ نفر را داشت با صدنفر کار می کرد.

وی یکی از مسائل مهم استان لرستان را طرح‌های نیمه تمام دانست و افزود: یکی از کارهایی که در تهران و استانها انجام شده اولویت سنجی طرح‌ها است.

رییس جمهور با بیان اینکه برای ده ها سال طرح نیمه تمام در کشور داریم، اظهارداشت: اشتغال از مسایل محوری و در اولویت ما است‌.

رییسی اشتغال را از خواسته‌ها و مطالبات مهم مردم لرستان دانست و گفت: همه دستگاه ها برای اشتغال ماموریت دارند چراکه معضل بیکاری باعث رنجش مردم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری لرستان افزود: خداوند متعال ظرفیت‌های متعددی درخصوص طبیعت، خاک و آب به این استان داده است از این رو باید اقتصاد گردشگری در اولویت قرار گیرد.

 رییسی از آغاز عملیات تکمیل سدهای لرستان به ویژه معشوره خبر داد و گفت: به هر میزان که بتوانیم برای سد معشوره اعتبار تخصیص می دهیم ضمن اینکه وزیر نیرو اعلام کرده این طرح در مدت زمان کوتاهتری نسبت به زمانبندی احداث خواهد شد. 

وی افزود: مسائل استان پیش از سفر در تهران بررسی و کارشناسان در مورد آنها بحث کردند تا بتوان بهترین اقدامات را برای رفع مشکلات انجام داد.

 رییس جمهور با بیان اینکه مصوبات این سفر قطعا اجرایی می شوند، اظهارداشت: در حوزه مسائل فرهنگی و میراثی آزادسازی فضای اطراف قلعه فلک‌الافلاک در دستور کار قرار گرفت.

وی مدیریت آب و ایجاد راه های ارتباطی به ویژه راه های ریلی را از دیگر مطالبات مردم لرستان دانست و افزود: وزیر راه م شهرسازی ظرف ۱۰ روز برای راه آهن دورود خرم آباد زمانبندی کرده است.

رییسی درخصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: مطالعاتی در لرستان صورت گرفت و مشخص شد ریشه اساسی مسایل، مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

وی مردم لرستان را مردمی متدین دانست و افزود: این مردم اعتقاد ریشه ای با مسایل ارزشی دارند که باید برای رفع مسایل معیشتی آنها اقدام شود.

رییس جمهور بیان کرد: مشکلاتی در گخصوص زنان سرپرست خانوار در دلفان مطرح شد که تلاش داریم یک کار فوری برای آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه بیکاری زمینه طلاق و اعتیاد را فراهم می‌کند، اظهارداشت:  برای علل فرهنگی و اقتصادی اعتبار درنظر گرفتیم. 

 رییسی با بیان اینکه دولت، لرستان را در زمینه رفع بیکاری مورد حمایت جدی قرار می‌دهد، افزود: نتیجه برای دولت ما کف میدان مشخص می‌شود ضمن اینکه مردم باید تفاوت ها و بهبود شرایط را احساس کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه مهاجرت از لرستان گفت: فرد روستایی چون محصولش روی دستش می ماند در روستا نمی‌ماند درنتیجه اگر اقتصاد روستا فعال شود میماند و روستا به یک گارگاه اقتصادی تبدیل می‌شود.

وی از زحمات خبرنگاران در طول سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت قدردانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.