واکنش وزیر کشور به افزایش دانش آموزان کرونایی بعد از باز شدن مدارس

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت نابسامان یا وضعیت جدیدی در حوزه مدارس نداشتیم.

احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه پس از برگزاری نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، در جمع خبرنگاران درباره مراحل اجرای طرح هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید، اظهار کرد: موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت یک موضوع درباره مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی بود که از روز یکشنبه در قالب ۵ مرحله که هر مرحله با فاصله یک هفته اتفاق می افتد. از روز یکشنبه این مدیریت هوشمند در سازمانهای اجرایی اتفاق می‌افتد و در مراحل بعدی در حمل و نقل شهری اصناف حمل و نقل برون شهری مراکز آموزشی و علمی در طی چند مرحله انجام می‌شود.

وی موضوع دوم را مرزها و بیماریابی در مرزها بود عنوان کرد و گفت: در نشست امروز مجدداً تاکید شد چه ایرانیانی که وارد کشور می‌شوند، یا چه خارجی‌ها که از مرز وارد می‌شوند، به دقت کنترل شوند و تست پی‌سی‌آر منفی داشته باشند و اگر بیماریابی در آن‌ها بود و مشکوکیت وجود داشت، به شکل مناسب قرنطینه شوند.

وزیر کشور از تهیه و تدوین طرحی در مورد پیامدهای اجتماعی مربوط به کرونا خبر داد و یادآور شد که امروز درباره این طرح مباحث روانشناختی و سلامت‌های اجتماعی کرونا گفتگو شد و اعضا پیشنهاداتی داشتند و قرار شد به طور کامل‌تر مطالعه شود.

واکنش وزیر کشور به افزایش دانش آموزان کرونایی پس از بازگشایی مدارس

وی همچنین درباره بحث اصناف برای اخذ مجوز و کسب و کارها، اظهار کرد: درخواست مجوز اصناف قبلا به سازمان مالیاتی ارسال می‌شد که قرار شد وزارتخانه‌های مربوطه این اقدام را انجام دهد و نیازی به ارسال درخواست به سازمان مالیاتی نیست.

وحیدی درباره واکسن دانش‌آموزان با توجه به حضوری شدن مدارس گفت: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر۱۲ سال هنوز تصمیمی گرفته نشده است. این موضوع در ستاد ملی به صراحت بررسی و قرار شد وزارت علوم، تحقیقات و آموزش فناوری در کمیته‌ای بررسی کند که آیا واکسن زدن افراد زیر ۱۲ سال موثر است یا نه و سپس در جلسه ستاد کرونا درباره آن بحث شود.

به گفته قرارگاه عملیاتی ستادملی مقابله با کرونا مدارس هم ۲ روز در هفته باز است و بقیه در فضای مجازی آموزش داده می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که با بازگشایی مدارس تعدادی دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، گفت: وضعیت نابسامان یا وضعیت جدیدی در حوزه مدارس نداشتیم. این موارد لزوما مربوط به بازگشایی مدارس است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم تاکنون درباره این قضیه اظهار نظر نکرده است. به هر حال نمی توانیم اکنون به این آمار استناد کنیم و باید توسط همکاران ما در وزارت بهداشت درباره آن اظهار نظر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.