توضیح پلیس فتا درباره کلیپ منتشرشده در فضای مجازی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اعلام کرد که ویدئوی کتک زدن کودک که در چند روز اخیر در فضای مجازی منتشر شده، مربوط به ایران نیست.

سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به اینکه  طی چند روز اخیر کلیپ تصویری مبنی بر کتک زدن یک کودک در فضای مجازی منتشر شد، اظهار داشت : این کلیپ مربوط به کشور ایران نیست .

وی ادامه داد: با توجه به نسبت دادن کلیپ مذکور به کشور ایران، شاهد حجم وسیعی از واکنش های همدردی و پیگیری از سوی اصحاب رسانه بودیم که در این خصوص ضمن بررسی های اولیه مشخص شد این کلیپ در سال ۲۰۱۹ اولین بار در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به کشور هندوستان است.

وی افزود : متاسفانه بارها نیز شاهد این قضیه بوده ایم که تصاویر دردناک کودک آزاری، حیوان آزاری و غیره که هیچ ارتباط و سنخیتی با کشور نداشته در فضای مجازی از سوی کاربران و جریانات خاص، با اهداف مغرضانه  با حذف صدا و یا صدا گذاری کاذب و استفاده از ترفندهای خاص به منظور جریحه دار شدن احساسات عمومی و ایجاد جو روانی در کشور منتشر شده است .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان داشت: متاسفانه این رویه همواره با عدم آگاهی برخی از کاربران عزیز کشورمان در عدم توجه به تاریخچه و سابقه تولید و انتشار محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، با ارسال کلیپ ها به سایر کاربران، بارگذاری در گروه ها، کانال های خانوادگی یا کاری و دوستان باعث  باز نشر کلیپ ها می شوند .

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد : بارها شاهد انتشار کلیپ های مضامین کودک آزاری، دگر آزاری، حیوان آزاری، تخریب اموال عمومی و تهدید شهروندان توسط افراد شرور، مربوط به همین کشور بوده ایم که بلافاصله با اقدامات فنی و کارشناسی پلیس فتا ضمن شناسایی مرتکبان؛  در اسرع زمان ممکن با مجرمان و متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی  تصریح کرد: اقدام قضائی و انتظامی پلیس فتا علیه این دسته افراد که با تهدید و انتشار این کلیپ ها باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی افراد جامعه می شوند در دستور کار این پلیس قرار دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد در صورت مواجهه با هر گونه کلیپ تصویری ، صوتی ، عکس و یا تصویر نوشته با مضامین مختلف و مشابه برخورد نمودند ابتدا با انجام بررسی های اولیه نظیر جستجو در موتورهای جستجو گر و یا حتی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها اطلاعات لازم را بدست آورند. در مورد تاریخچه محتوای منتشر شده ؛ مکان ، زمان ، علت انتشار و سایر اطلاعات زمینه ای را نیز کسب کنند و حتی المقدور از انتشار بدون هدف و یا ارسال به سایر بسترهای ارتباط ؛ کاربران تا حصول اطمینان کامل اجتناب نمایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.