طرح حمایت از شرکت‌های خلاق در مجلس فوریتی شد

نصرالله پژمانفر در جایگاه حمایت از یک فوریت این طرح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت روز ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: امروز جریان استکبار در حال تقابل با گفتمان انقلاب اسلامی است. جریان استکبار در دو صحنه سخت‌افزار و جریان نرم در مقابل ما ایستاده است. در حوزه سخت‌افزار که اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در تقابل با دشمن پاسخ‌های خوبی داده شد. اما باید توجه کنیم که امروز جریان استکبار در حوزه نرم نیز به تقابل با گفتمان انقلاب برخواسته است.

وی‌اضافه کرد: جریان استکبار در این تقابل نرم تلاش دارد که فرهنگ ایرانی – اسلامی را از بین ببرد. استکبار در حوزه علوم فناوری ورود جدی داشته و با محصولات فرهنگی تلاش داشته محتوای نامناسبی عرضه کند و تلاش داشته محصولات فرهنگی غربی در میان جوامع رسوخ پیدا کند. ما باید در زمینه رسانه، میراث فرهنگی و گردشگری به این موضوع ورود کنیم. در همین راستا ما طرحی ارائه کردیم تا زیرساخت‌های قانونی برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه محمدحسن آصفری در مخالفت با یک فوریت این طرح پس از اظهارات پژمانفر گفت: شرایط کشور را مشاهده کنید و ببینید مشکل امروز کشور چیست. ما نمایندگان مردم هستیم و باید دغدغه‌های مردم را لمس کنیم. بازار آشفته قیمت ارز صدای همه را درآورده است و قیمت دلار در حال بالارفتن از نرخ ۳۱ هزار تومان می‌باشد. آیا اولویت امروز کشور ما بازار ارز و تعطیلی کارخانه‌ها نمی‌باشد؟

وی ادامه داد: امروز کارخانه‌های ما به دلیل وضعیت بازار ارز در حال تعطیلی هستند و کارگران بیکار می‌شوند، اکنون بیش از ۱۰ هزار پروژه عمرانی اعم از بیمارستان و جاده و پل تعطیل شده، اولویت کشور باید این مسائل باشد اگر قرار است مجلس شورای اسلامی برنامه اولویت‌دار داشته باشد اولویت باید قیمت ارز و فرار مالیاتی و مسائل معیشتی باشد. از آقای پژمانفر و طراحان این طرح درخواست می‌کنم این طرح به صورت عادی در دستور قرار بگیرد تا موضوعات اولویت‌دار مطرح شود.

اما در ادامه مالک شریعتی نیاسر با فوریت این طرح موافقت کرد و گفت: در فرمایشات رهبری معظم انقلاب در ابتدای مجلس یازدهم فوریت موضوع اقتصاد و اولویت موضوع فرهنگ قرار گرفت. پس ما باید در عین حال که مسائل اقتصادی، صنعتی و معیشتی را دنبال می‌کنیم به اولویت کشور یعنی فرهنگ که فضای تنفس خانواده‌های ما می‌باشد نیز توجه کنیم.

وی اضافه کرد: در واقع این طرح یک پیوست اقتصادی برای حوزه فرهنگ ایجاد می‌کند تولید محصولات فرهنگی با ارتقاء فناوری باید حمایت شود. دیگر تولید سنتی محصولات فرهنگی برای رقابت در دنیای امروز صحیح نیست. با توجه به توسعه ارتباطات دیگر نمی‌توانیم مانع این شویم که محصولات فرهنگی دیگر کشورها در کشور ما استفاده نشود. پس ما باید در این حوزه خودمان را واکسینه کنیم و در عرصه فرهنگ قوی شویم.

شریعتی نیاسر بیان کرد: امروز بازی‌های رایانه‌ای در کنار تاثیرات فرهنگی از کشور ما ارز خارج می‌کند، پس ما باید برای حفاظت از خانواده‌ها به این موضوع مهم توجه کنیم.

در پایان یک فوریت طرح حمایت از شرکت‌ها و موسسات خلاق و تجاری‌سازی فناوری‌های نرم به رای گذاشته شد و با ۱۳۶ رای مثبت مورد موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.