شمخانی: آمریکا به دنبال احیای داعش است

وزیر خارجه سوریه که برای انجام یک سفر رسمی به تهران سفر کرده است، صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه با وی گفت‌وگو کرد.

وی، توطئه ایجاد بحران امنیتی در سوریه را یک طرح آمریکایی - صهیونیستی ذکر کرد و نسبت به پیامدهای خطرناک آن که می تواند امنیت کل منطقه را دچار آسیب کند، هشدار داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بابیان اینکه اشغالگری از سوی هر کشوری در سوریه موجب استمرار ناامنی و گسترش دامنه خشونت  خواهد شد، خاطر نشان کرد: سرنوشت هرگونه تجاوز و اشغالگری در تاریخ جز عقب نشینی و شکست خفت بار چیز دیگری نبوده است.
نماینده مقام معظم رهبری با محکوم نمودن تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه این حملات را در استمرار تجاوزات وحشیانه این رژیم به فلسطین و لبنان برشمرد و تصریح کرد:مقاومت و ستیز قهرآمیز، تنها راه دفع غده ی سرطانی صهیونیسم از منطقه است.
شمخانی با اشاره به روابط راهبردی ایران و سوریه در حوزه های سیاسی و امنیتی، تسری آن به سایربخش ها به ویژه حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و آمادگی کامل کشورمان را در این زمینه اعلام کرد.
فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این ملاقات با تشکر از حمایت های  همه جانبه تهران از مردم و دولت سوریه اظهار داشت: با شکست جبهه متحد تروریسم و ایجاد ثبات نسبی در سوریه فصل جدیدی در همکاری های دو کشور با اولویت مناسبات اقتصادی آغاز شده است
وی حضور نظامی غیر قانونی آمریکا در سوریه را ناقض اصل حاکمیت و تجاوز به تمامیت ارضی این کشور عنوان کرد و افزود: آمریکا به دنبال احیای هسته های تروریستی  برای جلوگیری از ایجاد ثبات پایدار در سوریه است.
فیصل مقداد تداوم شرارت رژیم صهیونیستی در منطقه و تجاوز نظامی مکرر به سوریه را مصداق واقعی تروریسم دولتی و اقدامی تحریک آمیز ذکر کرد و اظهار داشت: تروریسم، تجاوز نظامی و تحریم های ظالمانه  نمی تواند خللی در اراده ملت سوریه برای مقاومت در برابر زورگویی و زیاده خواهی دشمنان بوجود اورد
وی با اشاره به ظرفیتهای گسترده اقتصادی قابل تبادل میان دو کشور و استقبال مردم سوریه از کالاهای با کیفیت ایرانی خواستار افزایش حضور شرکت های دولتی و خصوصی ایرانی در بازار سوریه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.