هشدار جدی نایب رییس مجلس به سازمان اداری و استخدامی

نایب ریس مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: قرار بوده طبق قانون 2.5 درصد از 8 درصد رشد اقتصادی کشور از محل افزایش بهره‌وری بدست آید، اما متأسفانه هیچ اتفاقی رخ نداده است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۴ آذر ماه) بعد از نشست نمایندگان مجلس با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در تشریح این نشست که با موضوع چرایی پرداخت‌های حقوق‌های نجومی برگزار شد، اظهار داشت: امروز صبح تعدادی از نمایندگان مجلس جلسه‌ای را با آقای لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار کردند و بحث‌های متفاوتی درباره حقوق‌های نجومی مطرح شد.

وی افزود: ثبت داده‌های اطلاعاتی نظام اداری کشور یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود؛ همه کسانی که از دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی حقوق می‌گیرند بایستی اطلاعات دریافتی خود را در این سامانه ثبت کنند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: رئیس سازمان اداری و استخدامی کل کشور از شرکت‌های دولتی و به ویژه از بخشی از وزارتخانه‌ها که تاکنون اطلاعات خود را درباره حقوق‌ها و دستمزدهایشان در این سامانه ویژه اعلام نکرده‌اند گلایه کرد؛ عزم دولت سیزدهم و سازمان اداری و استخدامی کل کشور و خواسته مجلس آن است که حتما بایستی تمام حقوق‌ها و دستمزدها در سامانه‌ای ثبت شده و مشخص شود.

نیکزاد افزود: مجلس این پیشنهاد را داده است که اگر وزارتخانه یا سازمانی که بایستی اطلاعات دستمزدها و داده‌های حقوقی خود را در سامانه نظام اداری ثبت و ضبط نکنند حقوق‌های مدیران آنها پرداخت نشود.

وی گفت: در سنوات گذشته و برنامه‌های پنج ساله توسعه و به ویژه برنامه پنج ساله ششم توسعه قرار بوده است که ۸ درصد رشد اقتصادی کشور بالغ بر ۲.۵ درصد این رقم از محل افزایش بهره‌وری به دست آید، اما عملکردی که بخش‌های مختلف کشور در این باره داشته‌اند متأسفانه عدم بروز هر گونه اتفاق در این زمینه است و بسیار عیب است در عصری که تعداد زیادی تحصیل کرده و دانشگاهی در کشور داریم بهره‌وری در کشور بهبود پیدا نکند.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور از اینکه در بودجه ۱۴۰۱ رشدی در بهره‌وری کشور نداشته باشیم گلایه کردند.

نیکزاد افزود: در این نشست درباره مرکز مدیریت دولتی هم مباحثی مطرح شد؛ این مرکز برای این منظور به وجود آمد که کارمندان و کارکنان ضمن خدمت‌شان بتوانند آموزش‌های لازم را طی کرده و بر اقدام ارزشمند خود توأم با علم و دانش و مهارت مسلط شوند تا بتوانند به مردم خدمت بیشتری کرده و تکالیف سازمانی خود را بهتر انجام دهند و به نظر می‌رسد که مرکز مدیریت‌های دولتی به وظایف خود در این باره عمل نکرده است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تا ۱۵ آذر بایستی لایحه بودجه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود و دولت در نشست پنجشنبه و جمعه هفته گذشته و امروز (یکشنبه) در جلسات متعدد و چند نوبته، دولت در حال تنظیم نهایی لایحه بودجه است و مجلس برای شفافیت بیشتر بودجه و به منظور ارتقا تولید و اشتغال و محرومیت‌زدایی خواستار بودجه‌ای بدون کسری و با در نظر گرفتن اقتصاد سیاسی، نهایی کند که بتواند تحولی را با اجرای دقیق آمایش سرزمین و برمبنای عدالت در کشور هفته آینده به مجلس ارسال کند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: بعد از اعلام وصول لایحه بودجه قطعا مجلس در نشست‌های متعدد و اگر لازم باشد دو یا سه شیفته این بودجه را بررسی خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.