سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شد

حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" نماینده ولی فقیه و "فرهاد زیویار" استاندار لرستان در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" از علمای بزرگ حوزه علمیه سه روز عزای عمومی در این استان اعلام کردند.

آیت الله عباسعلی صادقی قهاره (متولد ۱۳۰۴ ش در اردستان اصفهان) از روحانیون برجسته و معروف حوزه علمیه کمالیه لرستان، با دعوت آیت الله کمالوند در سال ۱۳۳۸ به خرم آباد هجرت کرد.

همچنین از میان افرادی که توسط آیت الله کمالوند به خرم آباد دعوت شدند، تنها ایشان، اقامت طولانی مدت و دائمی را در خرم آباد برگزید و منشأ خدمات ماندگاری در استان لرستان شد.

آیت الله صادقی قهاره با مراجع تقلید و بزرگان حوزه علمیه قم از جمله آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) ارتباط نزدیک و صمیمی داشت و پیوستگی ایشان با حوزه علمیه قم و دوستی با شخصیت‌های بزرگ سیاسی و علمی، چون شهید مصطفی خمینی، شهید مطهری، آقای هاشمی رفسنجانی از اقدامات وی بود.

همچنین پشتیبانی ایشان از نهضت امام خمینی (ره) و پرداخت هزینه‌های سنگین بابت آن، بازداشت و زندانی شدن در کمیته ضدخرابکاری رژیم پهلوی، ریاست دادگاه انقلاب و حاکم شرع بودن ایشان، سال‌ها ریاست حوزه علمیه کمالیه و تربیت طلاب، حضور در جبهه‌های جنگ و همراهی و حمایت معنوی رزمندگان، سفرهای تبلیغی دور و نزدیک، به اقصی نقاط کشور و شهرها و روستاهای مختلف لرستان حضور اثرگذار و فعالیت‌های ماندگار در استان از جمله عواملی بودند که موجب شد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به گردآوری و انتشار تاریخ شفاهی آیت‌الله صادقی قهاره اقدام کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.