شالنبرگ از سمت خود استعفا داد

به گزارش «دویچه وله»، پس از اعلام استعفای صدراعظم اتریش، حزب راست میانه اتریش با تشکیل جلسه در شهر وین این تصمیم را به بحث گذاشت.

این انتخاب جدید پس از آن صورت گرفت که «الکساندر شالنبرگ» صدراعظم جدید اتریش پنجشنبه شب اعلام کرد از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

شالنبرگ در بیانیه‌ای نوشت: «قویاً اعتقاد دارم که هردو جایگاه رئیس دولت و رهبر حزب دارای بیشترین رأی در اتریش باید بار دیگر به یک نفر واگذار شوند».

او در این بیانیه افزود: «بنابراین مقام خود به‌عنوان صدراعظم را به محض اینکه روند مربوطه توسط حزب تعیین شد، در دسترس قرار خواهم داد».

شالنبرگ که در دولت قبلی وزیر امور خارجه اتریش بود اواسط مهرماه و پس از استعفای «سباستین کورتس»، به‌عوان صدراعظم انتخاب شد.

کورتس در آن زمان با اعلام کناره‌گیری از قدرت گفت: «ما به یک بن‌بست سیاسی رسیدیم و در حال حاضر در مرحله بحرانی در زمینه همه‌گیری و اقتصاد قرار داریم. چیزی که ما هم اکنون نیاز داریم ثبات و مسئولیت پذیری است».

مقام‌های اتریش اعلام کردند که سباستین کورتس به دلیل سوء استفاده از رسانه‌ها برای منافع حزبی خود تحت تحقیقات قضایی قرار گرفته است. در همین ارتباط دادستانی اتریش با صدور بیانیه‌ای از تفتیش دفتر صدراعظم اتریش در ارتباط با اتهام فساد خبر داد.

طبق این گزارش، کورتس به همراه ۹ فرد و سه سازمان دیگر به دلایل ارتکاب جرایم مختلف تحت تحقیقات قضایی قرار گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.