نماینده مجلس: افکار عمومی منتظر شفافیت در پرونده کرسنت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید قوه قضائیه به پرونده کرسنت ورود کند تا محرمانه‌ها و رشوه‌های رد و بدل شده مشخص شود، گفت: مبهم نگه داشتن ماجرای کرسنت برای مردم موجب افزایش بی‌اعتمادی آنها شده است.

هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع پرونده کرسنت حقوقی است و نباید به آن نگاه سیاسی داشت. باید حتماً شفافیت حقوقی در این حوزه به وجود آید زیرا هم افکار عمومی این امر را می‌خواهد و هم جنبه پرونده حقوقی است.

وی افزود: باید برای یکبار هم که شده پرونده کرسنت به صورت دقیق بررسی شده و متوجه شویم که آیا جرمی رخ داده یا اینکه نگاه سیاسی وجود دارد و به همین دلیل ۲۶۶ نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای از قوه قضاییه خواسته‌اند که عدلیه به این پرونده ورود حقوقی داشته باشد تا مشخص شود جرم و یا خیانتی رخ داده است؟ قوه قضاییه باید درباره کرسنت سند ارائه کند زیرا متهمان کرسنت معتقدند که ما جرمی نکرده‌ایم و اقدامات ما صحیح بوده است اما مردم در وانفسای خوب و بد کرسنت گیر کرده‌اند چرا که شفافیتی در این موضوع وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از قوه قضاییه به عنوان یک نهاد تخصصی خواسته‌اند که به پرونده ۲۰ ساله کرسنت ورود کند چرا که سالیان سال است این پرونده بر سر زبان‌ها است تا پایانی بر بی‌اعتمادی‌ها باشد.

بیگی‌نژاد گفت: اگر گزارش رسمی قوه قضاییه درباره کرسنت وجود داشته باشد ماجرا برای همیشه حل می‌شود که یا جرمی رخ داده و بایستی با متخلفین برخورد شود و یا اینکه بررسی شده و بسته خواهد شد.

وی افزود: قوه قضاییه باید درباره رشوه‌بگیران کرسنت و افرادی که در حق کشور ظلم کرده‌اند توضیح دهد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: زنگنه در مجلس اعلام کرد که کرسنت به من ربطی ندارد و باید با آنهایی که به کشور ظلم کرده‌اند برخرود شود؛ او مدعی است که در کرسنت خدمت کرده است. البته یکی از ایرادات آن است که شورای عالی امنیت ملی کرسنت را محرمانه اعلام کرده و متأسفانه دولت سابق به دنبال امنیتی کردن امورات و محرمانه کردن پرونده‌ها بود.

بیگی‌نژاد عنوان کرد: پذیرفتنی نیست که یک مسئول اقدام خلافی انجام دهد و نهادهای حقوقی هم واکنشی نداشته باشند لذا مجلس از قوه قضاییه می‌خواهد صریح و شفاف درباره کرسنت ورود کرده و به مردم هم  اطلاع‌رسانی کند و مشکلات کرسنت را بگوید.

وی در پایان گفت: مبهم نگه داشتن ماجرای کرسنت برای مردم موجب افزایش بی‌اعتمادی آنها شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.