مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوانی عرضه سیب، نارنگی، کیوی و پرتقال کمبودی در عرضه نداریم. ازیاد عرضه کاهو پیچ، کاهو سالادی، گوجه فرنگی و گل کلم منجر به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت در میدان مرکزی شده است. همچنین ۴ تا ۵ هزار تن سیب زمینی و پیاز هم در این هفته به میادین کشور وارد شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی درباره تامین میوه‌های شب یلدا گفت: اتحادیه بارفروشان از ۲ ماه پیش برای شب یلدا برنامه ریزی کرده است تا نوسانات قیمت، مردم را در تامین مایحتاج دچار مشکل نکند. بدین منظور ۲ قلم پرمصرف شب یلدا اعم از هندوانه و انار نوسانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به کشت پاییزه هندوانه شب یلدا، قیمت‌ها را در بازار کنترل می‌کنیم.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو هندوانه چینی یا گرد را ۵ تا ۶ هزار تومان و هندوانه بیضی را ۷ هزار تومان در میدان مرکزی اعلام کرد. برای تامین انار شب یلدا بخشی از محصولات ساوه را دپو کردیم تا از افزایش قیمت در بازار جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت هر کیلو انار ساوه را ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار تومان، انار شیراز ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، انار کوهستان ۳۰ هزار تومان و انار دماوند ۳۳ هزار تومان در میدان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: علی رغم آنکه میوه ارزانترین کالا محسوب می‌شود، اما به سبب شرایط اقتصادی برآورد ما بر آن است که ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد توان خرید برای شب یلدا را ندارند؛ بنابراین عرضه میوه شب یلدا را به قدری زیاد می‌کنیم که نوسانی در بازار رخ ندهد.

دارایی نژاد در پایان گفت: هم اکنون مقدار قابل توجهی سیب زمینی در انبار‌های همدان، اردبیل و کرمانشاه دپو شده است و از طرفی به سبب تولید مناسب نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه مقادیری محصول در حال صادرات به عربستان، عراق، ازبکستان و آذربایجان است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.