هشدار قاطع سردار قاآنی به آمریکا: تا فرصت هست از جغرافیای اطراف ایران خارج شوید

سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی پنج‌شنبه در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار شهید عبدالرسول استوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت، با بیان اینکه شهدا ‌در مسیر الهی حرکت کردند، گفت: پایان زندگی آنها ختم به شهادت شد. لذا باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و همان همان ویژگی‌های شهدا را در خودمان ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ادامه ‌دهنده راه شهدا باشیم باید تکلیف‌مدار در مکتب ولایت باشیم، عنوان کرد: انجام وظیفه درحد مقدورات از دیگر ویژگی شهداست‌.

قاآنی اضافه کرد: استان فارس شخصیت‌های بسیار بزرگی را در طول تاریخ از حافظ و سعدی گرفته تا علمایی مانند شهید دستغیب و ۱۵ هزار شهید را در خود جای داده که موجب استحکام دفاع قهرمانانه در برابر متجاوزان شده است.

او افزود: جلسه یادبود شهدا جلسه بزرگداشت متعارف کسی که از دار دنیا رفته نیست، این جلسات، محلی برای برشمراری عزت و سربلندی افتخاریست که در برون وجود این شهدای عالی مقام بوده است.

قآنی ادامه داد: در یک عرصه‌هایی مانند دفاع مقدس و در این سال‌های اخیر دوره جنگ‌های مقاومتی در منطقه این ارزش‌های درونی انسان‌های پاک که فرزندان معنوی نبی مکرم اسلام و امیر مومنان(ع) بودند تجلی پیدا کرده و اوج خود را در وجود شهدای عالی مقام نشان داده اند، این جلسات ضمن اینکه برای تکریم مقام شهدا است، اما جایی است که ما یک بار دیگر بیان می‌کنیم این ویژگی‌های ارزشمندی که در درون این انسان‌های ارزشمند وجود داشته است.

در جلسات یادبود شهدا ویژگی‌های ارزشمند شهدا مرور شود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: باید در جلسات یادبود شهدا ویژگی‌های ارزشمند شهدا مرور کنیم، چراکه یاد شهدا را ما باید ادامه دهیم، قدس هدفی است که به آن می‌رسیم، اما یک نقطه کمکی است که به حکومت جهانی امام زمان (عج) برسیم، این مسیری است که شهدای ما پیش روی ما باز کرده‌اند و این جلسات، جلسات رزمایش چگونه حرکت کردن برای رسیدن به قله عزت است.

قاآنی اضافه کرد: در این جلسات چهار پیام وجود دارد که نخستین آن به خانواده محترم شهداست که چه چیزی بهتر از این که فردی مانند شهید استوار همیشه با اخلاص زندگی کند و زندگی خود را با شهادت معطر کند.

او خاطرنشان کرد: از وجود مبارک مادران و پدران پاک است که شهیدان توانسته‌اند مسیر با عزت را ادامه کند، چه زندگی و مرگی بالاتر از شهدات وجود دارد، سخن دوم در خصوص خود ما و دوستان شهید است که بنا بر این داریم تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم، اگر می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید ویژگی‌های شهدا را در خود ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: نخستین ویژگی شهدا که میان همه آنان مشترک است عمل به تکلیف است، همه شهدا به دنبال عمل به تکلیف بودند و تعیین کننده تکلیف در مکتب شهدا وجود مبارک امام راحل و امروز مقام معظم رهبری است، ما باید وظیفه خود را از امام بگیریم، هیچ کس نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند بلکه ما وظیفه خود را از امام خود می‌گیریم، شهدا برای انجام این کار بزرگ گام برداشتند، اگر می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید تکلیف مدار باشیم، آن هم تکلیفی که از مصدر امام باشد.

به گفته سردار قاآنی، ویژگی دوم شهدا که همه آنان دارا بودند و به ویژه در شهید استوار برجسته بود، انجام وظیفه در حد استطاعت، شهدا خواب چیزهایی که نداشتند را نمی‌دیدند، اما برای آنچه داشتند زحمت می‌کشیدند.

او توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) را ویژگی سوم همه شهدا برشمرد و بیان کرد: علی رغم اینکه شهدا توانایی بالایی داشتند، اما همیشه چشم آنان به خداوند بود. او با بیان اینکه پیام شهدا به دوستان انقلابی این است که ببیند ما با تاسی به مکتب اهل بیت (ع) وارد میدان شده ایم، اظهار داشت: عزت و غیرت اسلامی و احساس وظیفی دینی موجب شد تا شهدا در میدان حاضر شوند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود به عزت جمهوری اسلامی در مقابل اسرائیل اشاره و عنوان کرد: در حالی که در غزه یک ایرانی وجود نداشت، اما فرهنگ شهدای ما با بچه‌ها همراه بود و این ظرفیت‌های برونی این ملت بود، شهدای عالی مقام ما کارهای بزرگی کردند و خاک این کشور را پس از ۲۰۰ سال نگذاشتند یک وجب از دست برود.

سردار قاآنی گفت: همه به حمایت از سعودی کثیف جمع شده اند و پس از هفت سال جنگ با یک مشت مظلوم هنوز نتواسته اند کاری انجام دهند، فرهنگ مقاومت تاثیر گذار است، به حول قوه الهی مسیری که طی می‌کنیم به حکومت امام زمان (عج) خواهد رسید، بستر این سخن در جهان اسلام فراهم شده است، پیام آخر به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی این است که به حال خود فکری کنید که دیگر گذشت دورانی که هر غلطی می‌خواستید می‌کردید، دوران بزن درو گذشت اگر زدید باید تا آخر جواب پس بگیرید.

او عنوان کرد: آمریکایی‌ها مکار، حیله گر و جنایت کار هستند، ۲۰ سال در افغانستان جنگیدند، بالاترین شکست در این دوران شکست در افغانستان بود.

سردار قاآنی تصریح کرد: پیام ما به آمریکایی‌ها این است که هنوز وقت دارید از جغرافیای اطراف ما بیرون بروید، در غیر این صورت اگر جغرافیای اطراف ما را ترک نکنید، کاری می‌کنیم که بعد از زمانی که از افغانستان فرار کردید، بر سر شما بیاید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.