درخواست مهم حماس از پارلمان‌های عربی و اسلامی

خلیل الحیه، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی حماس در این کنفرانس از پارلمان‌های عربی و اسلامی خواست دولت‌های خود را برای ممانعت از نفوذ عادی سازی روابط به این کشورها تحت فشار قرار داده و قوانینی را برای منع این عادی سازی و جرم انگاری آن وضع کنند.

وی امروز سه شنبه در کنفرانس نمایندگان پارلمان‌ها برای قدس تاکید کرد، قانون ناعادلانه انگلیس که حماس را یک سازمان تروریستی می‌داند، تنها حماس را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه تجاوزی به کل ملت فلسطین است تا آن را تحت سلطه خود درآورد و نیز مقاومت مشروع را علیه این اشغالگر منزوی کند.

الحیه از پارلمان‌ها خواست با طرح‌های رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی پیرامون کوچاندن فلسطینیان و یهودی سازی مقابله کند.

وی همچنین خواستار تلاش مجدانه برای پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی همه جانبه از قدس و مسجدالاقصی و نیز حمایت از اهل قدس در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی پیرامون کوچاندن‌های اجباری در محله الشیخ جراح، بطن الهوی و سایر مناطق شد.

این عضو حماس از پارلمان‌های عربی و اسلامی خواست نوار غزه را یاری کرده و با قانون و عمل برای لغو محاصره این منطقه تلاش کنند.

کنفرانس نمایندگان پارلمان‌ها برای قدس در ترکیه با مشارکت بیش از ۱۰۰ نماینده از پارلمان‌های عربی و اسلامی و شخصیت‌های رسمی از ترکیه به مدت دو روز تحولات مساله فلسطین، دستاوردهای روابط منطقه‌ای، نقش کمیته‌های فلسطینی در حمایت از مساله فلسطین، برپایی همایشی پیرامون تحولات این مساله را بررسی می‌کنند.

درخواست حماس از پارلمان‌های عربی و اسلامی برای مقابله با سازش با اشغالگران

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.