رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را متهم کرد

اکنون باور غالب در فلسطین اشغالی این است که حزب‌الله می‌خواهد با قاچاق سلاح از طریق مرزها، شمال فلسطین اشغالی را ناامن و غرق در اسلحه‌های مختلف کند.

در همین ارتباط، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از واحد مرکزی تحقیقات و اطلاعات پلیس رژیم صهیونیستی در منطقه شمال فلسطین اشغالی (یمار) مدعی شد که «حزب اخیراً استراتژی خود را تغییر داده و شروع به قاچاق سیلی از سلاح‌های با کیفیت به اسرائیل از جمله تپانچه و مسلسل کرد تا فلسطینیان ساکن اراضی ۴۸ برای عملیات «ساعت صفر» تجهیز و آماده کند».

در ادامه این گزارش ادعا شده است: «سرعت قاچاق اسلحه در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و لبنان و همچنین اردن افزایش یافته است و حزب‌الله پشت این عملیات قرار دارد. حزب‌الله مسلح کردن فلسطینی‌های اراضی ۴۸ را با الهام از وقایع ماه مه گذشته و تظاهرات و برخوردهای خشونت‌آمیز در خیابان‌های فلسطین اشغالی (همزمان با ایستادگی مردم فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل علیه مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح و در نهایت وقوع جنگ ۱۱ روزه) آغاز کرد».

واحد مرکزی تحقیقات و اطلاعات پلیس رژیم صهیونیستی در منطقه شمال فلسطین اشغالی (یمار) همچنین مدعی شد که «حزب‌الله از زمان وقوع درگیری‌ها و خشونت‌های شدید در عملیات "نگهبانان دیوارها" (جنگ ۱۱ روزه غزه)، تصمیم گرفته که اسرائیل را غرق در تسلیحات از نظر کمی و کیفی کند و تغییر در کیفیت سلاح‌های ارسالی حزب‌الله، این ادعا را اثبات می‌کند. پلیس مرزی اسرائیل در مناطق شمالی، ۱۴۰ قبضه کلت کمری، ۲۰ قبضه تفنگ دیگر را توقیف کرده است و چه بسا بسیاری از این سلاح‌ها و تجهیزات جنگی ارسال وارد مرزها شده باشد».

از سوی دیگر، «یارون بن یشای» کارشناس مسایل نظامی و رئیس بخش اطلاعات نظامی یمار که روابط نزدیکی با موسسات نظامی رژیم صهیونیستی دارد، در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد که «حزب‌الله در گذشته می‌خواست از طریق غرق کردن جوانان اسرائیلی به مواد مخدر قاچاق شده، اسرائیل را مسموم کند؛ اما اکنون این استراتژی را به غرق کردن اعراب اسرائیل (فلسطینیان اراضی ۱۹۴۸) به سلاح و تجهیزات نظامی تغییر داده است. در عملیات "نگهبانان دیوارها" حساسیت این افراد نسبت به الاقصی مشاهد شد. مسؤولان حزب‌الله می‌دانند روزی که اوضاع امنیتی بحرانی شود، فلسطینیان اراضی ۴۸ سلاح کافی برای استفاده از آن در عملیات علیه ارتش، پلیس و شهرک نشینان دارند».

رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را به تجهیز گسترده «فلسطینیان ۴۸» به سلاح متهم کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.