شناسایی و انهدام یک شرکت هرمی در پایتخت/ کشف سلاح از بازداشت‌شدگان

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت ۱۸ عضو یک شرکت هرمی در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در حاشیه دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مدتی قبل خبری درباره فعالیت یک شرکت هرمی در محله ابوذر تهران به پلیس اطلاع داده شد که به محض دریافت آن تیمی از ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مأموران، صحت گزارش دریافتی مورد تایید قرار گرفت، افزود: در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری این افراد انجام شده و مأموران با حضور در محل که یک ساختمان مسکونی بود، ۱۸ نفر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به حضور این افراد در مقر پلیس و انجام بازجویی از آنان اظهارکرد: در جریان بازجویی هایی اولیه مشخص شد که دو نفر از دستگیر شدگان جزو سرکردگان اصلی این شرکت هرمی بوده و ۱۶ نفر دیگر نیز جزو اعضای آن بوده و در حال تبلیغ و عضوگیری برای این شرکت بودند.

موقوفه ای با بیان اینکه این افراد به بهانه کاریابی و افزایش درآمد اقدام به جذب عضو از شهرهای مجاور تهران کرده بودند، گفت: همچنین مأموران در بازرسی از محل حضور این افراد تعدادی تجهیزات از قبیل لپ تاپ و تلفن همراه و ۳۸ جزوه آموزشی و یک قبضه سلاح کمری جنگی به همراه پنج عدد فشنگ را نیز کشف و ضبط کردند. 

به گفته ریس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، دستگیرشدگان پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.