تحرکات اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، منابع آمریکایی فاش کرده اند که تل آویو ادعاهایی مبنی بر ارائه اطلاعاتی کرده که آنها را در اختیار متحدان آمریکایی و اروپایی خود از برنامه هسته‌ای ایران گذاشته که نشان می‌دهد ایران گام‌های فنی برای آماده سازی غنی سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد را دنبال کرده است.

به گزارش آکسیوس، گفته شده دو هفته پیش این اطلاعات در اختیار مقامات آمریکایی و اروپایی قرار گفته است.

در حالی که ایران بارها هرگونه تصمیمی برای ساخت بمب هسته‌ای را به شدت تکذیب کرده، اما در گزارش آکسیوس گفته شده که غنی سازی ۹۰ درصدی، ایران را به آستانه هسته‌ای شدن بسیار نزدیک خواهد کرد. در عین حال منابع صهیونیستی گفته اند که ایران به یک یا دو سال زمان جهت دستیابی به نیازمندی‌های فنی اضافی برای ساخت سلاح هسته‌ای نیاز دارد و مقدماتی را فراهم کرده که اگر تصمیم بگیرد طی چند هفته غنی‌سازی ۹۰ درصدی را آغاز می‌کند.

به ادعای کارشناسان اطلاعاتی تل آویو، ایران می‌تواند این گام را با هدف دستیابی به اهرم فشاری در گفت‌وگوهای وین، اتخاذ کند. آکسیوس در گزارش خود همچنین نوشت که گانتز طی روزهای آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد و با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران مذاکراتی را دنبال می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.