کارشکنی اسرائیل علیه ایران در آستانه برجام

هاآرتص گزارش داد، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کفنرانسی مشترک خبری در لندن با همتای لیز تراس انگلیسی خود گفت: ایرانیان تنها به یک دلیل به این مذاکرات می‌آیند که آن هم رفع تحریم‌ها است.

لاپید در ادامه گفت: آن‌ها وقت‌کشی می‌کنند، میلیاردها از رفع تحریم‌ها کسب می‌کنند، جهان را فریب می‌دهند و مخفیانه به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهند. آن‌ها اینکار را در گذشته انجام داده‌اند و این بار نیز همین کار را انجام خواهند داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران هسته‌ای کل خاورمیانه را وادار به رقابت‌ تسلیحات هسته‌ای می‌کند. جهان باید از این اتفاق جلوگیری کند.

لیز تراس نیز عنوان کرد که انگلیس کامل مصمم است تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه در ویدیویی مدعی شده بود که ایران می‌خواهد در ازای "دادن هیچی، تحریم‌ها را رفع کند"، برنامه هسته‌ای خود را همانطوری حفظ و از رفع تحریم‌ها صدها میلیارد دلار به دست آورد.

ادعای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای درحالی تکرار می‌شود که مقام معظم رهبری در فتوایی، تولید، نگهداری و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند.

مقامات ایران نیز بارها بر اساس این فتوا تاکید کرده‌اند فعالیت‌های هسته‌ای ایران صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و دربردارنده اهداف نظامی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.