ایرادات عجیب شورای نگهبان به علی لاریجانی!

 لاریجانی قصد عقب نشینی از موضعش برای علنی شدن دلایل ردصلاحیتش را ندارد، او در جدیدترین اقدام نامه ای ۳۰ صفحه ای به مقامات عالی نظام نوشته و به استدلال های شورای نگهبان پاسخ داده است.

منصور حقیقت پور از چهره های نزدیک به لاریجانی ضمن بیان برخی دلایل ردصلاحیت رئیس مجلس سایق در انتخابات ریاست جمهوری 1400 می گوید«شورای نگهبان به جای اینکه بر اساس منطق موجود عمل کند، با الصاق یک مهر محرمانه اجازه انتشار دلایل عدم احراز صلاحیت را حتی به کاندیدای شاکی نمی‌دهد.»

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ضمن انتقاد از شورای نگهبان تأکید می‌کند؛ اگر شورای نگهبان دلایل عدم احراز صلاحیت لاریجانی را رسانه‌ای کرده بود، افکار عمومی به حقانیت رییس سابق مجلس شورای اسلامی پی می‌برد.

شورای نگهبان اجازه انتشار دلایل ردصلاحیت لاریجانی را نمی دهد

منصور حقیقت‌پور مشاور رییس مجلس دهم در گفتگو با قرن نو ، در خصوص تلاش علی لاریجانی برای علنی شدن علل عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ از سوی شورای نگهبان، گفت: تلاش آقای لاریجانی ستودنی است. زیرا ایشان داوطلبانه اعلام کرده‌اند که موارد مطرح شده در بررسی صلاحیت‌ها را به صورت کاملا علنی در اختیار افکار عمومی قرار دهند، اما شورای نگهبان به جای اینکه بر اساس منطق موجود عمل کند، با الصاق یک مهر محرمانه اجازه انتشار دلایل عدم احراز صلاحیت را حتی به کاندیدای شاکی نمی‌دهد.

رفتار دوگانه شورای نگهبان تنها شامل علی لاریجانی نمی‌شود

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت سایر کاندیداهای ریاست جمهوری، عنوان داشت: بسیاری از کسانی که نتوانسته‌اند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند نیز وضعیتی مشابه با آقای لاریجانی را دارند.

حقیقت‌پور با انتقاد از شورای نگهبان، تأکید کرد: مشخص نیست شورای نگهبان به چه دلیل علی‌رغم رضایت آقای لاریجانی برای انتشار دلایل عدم احراز صلاحیت؛ بر روی نامه ایشان مهر محرمانه زده است.

دختر آقای لاریجانی با اذن همسر از ایران خارج شده است

مشاور رییس پارلمان دهم با اشاره ضمنی به چند ایرادی که شورای نگهبان از پرونده آقای لاریجانی گرفته است، گفت: موضوع دختر آقای لاریجانی که بسیار در رسانه‌ها مطرح شده بود از این قرار است که؛ فرزند آقای لاریجانی پیش از سال ۸۸ و با اذن همسر از کشور خارج شده بود.

شورای نگهبان انتظار دارد حکم شرعی اذن همسر تغییر کند؟

وی اضافه کرد: در آن زمان قانونی در خصوص زندگی خانواده مسئولان در خارج از کشور به تصویب نرسیده بود. ضمن اینکه انگار شورای نگهبان انتظار دارد حکم شرعی اذن همسر برای خروج از کشور در خصوص برخی از مسئولان عالیرتبه نظام تغییر کند.

ایرادات عجیب شورای نگهبان به علی لاریجانی

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره یکی دیگر ایرادات شورای نگهبان به پرونده بررسی صلاحیت آقای لاریجانی، گفت: به آقای لاریجانی گفته شده که چرا از افرادی که صلاحیت ورود ایشان به پارلمان رد شده بود، حمایت کرده است.

حقیقت‌پور ادامه داد: وقتی یک نماینده حاضر در مجلس رد صلاحیت می‌شود اگر سخن و گلایه خود را به رییس پارلمان نگوید، پس چه کسی باید از او حمایت کند. اگر رییس مجلس نیز توجهی به وضعیت او نکند، پس باید انتظار داشت رسانه‌های بیگانه اعتراض او را پیگیری و دنبال کنند.

دلایل ردصلاحیت فاش شود، مردم حق را به لاریجانی می دهند

مشاور رییس پارلمان دهم تصریح کرد: اگر دلایلی که ذکر شد در افکار عمومی نیز به صورت رسمی نشر داده شود، مردم متوجه خواهند شد که حق با علی لاریجانی است.

یک جریان خاص در حال نفوذ به ارکان حاکمیتی است

وی در مواجهه با این پرسش که چرا عده‌ای تلاش می‌کنند اینگونه القا کنند که عمر سیاسی علی لاریجانی به پایان رسیده است، بیان داشت: یک جریان در کشور در تلاش است تا میدان را برای خود خالی نگه دارد. اگر کمی با دقت به ورودی وزارتخانه ها توجه کنیم متوجه می‌شویم که دوستان و آشنایان یک جریان خاص در بسیاری از بخش‌ها نفوذ پیدا کرده‌اند که قطعا تبعات آن در آینده مشخص خواهد شد.

لاریجانی نجیبانه کارهای محول شده از سوی رهبری را رسیدگی می کند

این نماینده ادوار مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص احتمال تشکیل یک جریان سیاسی از سوی علی لاریجانی نیز، ابراز داشت: بنده اطلاعی در خصوص آینده سیاسی آقای لاریجانی ندارم. اما آنچه واضح است آقای لاریجانی نجیبانه به کارهای محوله از سوی رهبر انقلاب رسیدگی می‌کنند و حضور فعالی نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند.

علت سکوت برخی از اصولگرایان در قبال لاریجانی

حقیقت‌پور در پایان با انتقاد از برخی اصولگرایان، گفت: متاسفانه برخی از بزرگان جریان اصولگرا با سکوت در خصوص ظلمی که به آقای لاریجانی شد، تلاش می‌کنند جایگاه فعلی در جریان سیاسی متبوع خود را حفظ کنند. اما نباید فراموش کنیم که حق همواره بر باطل پیروز می‌شود و حتی روزی می‌رسد که بخشی از مخالفان آقای لاریجانی؛ از ایشان به عنوان دستاورد نظام جمهوری اسلامی یاد کنند.

برخی حیات سیاسی خود را در نبودن لاریجانی می دانند

این چهره سیاسی در خصوص آغاز ادامه حملات تندروها به علی لاریجانی، اظهار داشت: جوهر وجودی برخی از سیاسیون در ایران تنها در مخالفت با علی لاریجانی شکل گرفته است. به این معنا که آنها حیات سیاسی خود را تنها در نبود آقای لاریجانی در عرصه می‌دانند.

وی اضافه کرد: جریان مخالف با علی لاریجانی به خوبی می‌داند که اگر وی در عرصه سیاسی کشور حضور داشته باشد، قطعا قاعده بازی سیاستمداران تندرو را به هم خواهد زد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.