اعلام نرخ تورم اقلام خوراکی در آبان 1400

در آبان ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است: در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ٥.١ درصد، رشته آش با ٤.٢ درصد و شیرینی خشک با ٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌، اقلام مرغ ماشینی با ٧.٨ درصد و ماهی قزل آلا با ٦.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن ، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پنیر ایرانی پاستوریزه با ٤.٥ درصد، کره پاستوریزه (کره حیوانی)  با ٤.٢ درصد و دوغ پاستوریزه با ٣.٤ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ٤.١- درصد و روغن مایع با ٠.٤- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور آبان ١٤٠٠
 

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیموترش با ٤.٥ درصد و هلو با ٤.٣ درصد است. همچنین در این گروه پرتقال با ٢٢.٨- درصد و موز با ١.٤- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ٣٣,٥ درصد،  فلفل دلمه ای با ١٥.٨ درصد و سیب زمینی با ١٢.٠ درصد است. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ٢٤.٥- درصد و خیار با ٦.٤- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ اند.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ١٣.٣ درصد و سس گوجه فرنگی با ٥.١ درصد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.