ابراز نگرانی اسرائیل نسبت به کاهش تحریم های ایران

 در آستانه از سر گیری مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در وین، اسرائیل نسبت به کاهش تحریم های ایران ابراز نگرانی کرد.

 بنت در سخنان خود که از تلویزیون اسرائیل هم پخش می شد گفت: « این پیامی است که می خواهیم به هر شکل ممکن چه به آمریکا و چه به دیگر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات منتقل کنیم.»
 
دورجدید مذاکرات هسته ای ایران قرار است از فردا دوشنبه ۲۹ نوامبر در وین از سر گرفته شود. وزیر خارجه ایران در گزارش دیپلماسی صد روزه خود تصریح کرده بود که در میز مذاکره تحریم‌ها باید لغو شود.
 
علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه که رهبری مذاکرات را از سوی طرف ایرانی برعهده خواهد اشت هم اخیرا در یک گفتگو تاکید کرده بود که تهران خواهان ضمانت‌هایی درخصوص رفع تحریم‌هاست و واشنگتن هم باید آن را در مذاکرات وین ارائه کند.
 
این در حالی است که گفته می شود گزینه «توافق موقت» یکی از گزینه های محتمل پیشنهادی برای استارت خوردن دور جدید مذاکرات است که دوشنبه بعدازظهر در هتل «پله کوبورگ» بطور رسمی آغاز خواهد شد.
 
تهران می گوید با هدف نشان دادن جدیت خود در این مذاکرات و با هدف جلوگیری از فرسایشی شدن آن با یک تیم کامل شامل کارشناسان حوزه های مختلف به وین آمده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.