بنت برای گفت‌و‌گو با پوتین درباره ایران به روسیه رفت

نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارش داد، بنت روز جمعه برای مذاکرات با پوتین متمرکز بر ایران و سوریه وارد شهر ساحلی سوچی شد.

بنت از زمان رسیدن به نخست وزیری برای اولین ملاقات با رهبر روسیه به مدت ۵ ساعت در سوچی خواهد ماند و جمعه بعدازظهر به فلسطین اشغالی باز می‌گردد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو طرف در مورد مجموعه‌ای از مسائل دیپلماتیک، امنیتی و اقتصادی و همچنین موضوع های  منطقه‌ای در درجه اول برنامه هسته‌ای ایران گفت و گو خواهند کرد.

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیمه شهریور ماه در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود موضوع برنامه هسته‌ای ایران را تمرکز اصلی گفت و گو با روس‌ها قرار داده بود.

لاوروف نیز در این دیدار بر اولویت روسیه نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید داشت.

تل آویو به تازگی با تصویب یک طرح ۱.۵ میلیارد دلاری قصد مقابله با برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را دارد درحالیکه معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به این اقدام به راه حل دیپلماتیک با ایران اشاره کرد.

رژیم صهیونیستی به رغم تعهد به دولت کنونی آمریکا برای خودداری از مخالفت آشکار با در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال ایران، در پی ناکامی هایش در عرصه های منطقه ای و بین المللی در تلاش است با ارائه طرح هایی، قدرت‌های جهان را تحت تاثیر بگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.