دست نیاز طالبان به سوی ترکیه

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر ، «مولوی عبدالکبیر»، معاون نخست‌وزیر طالبان در افغانستان با «جهاد ارگینای»، سفیر ترکیه در کابل دیدار و گفتگو کرد.

مقام طالبان در این دیدار گفت که کشورش به کمک آنکارا نیاز دارد.

عبدالکبیر در دیدار با سفیر ترکیه در کابل همچنین خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر ترکیه در افغانستان شد و گفت: روابط دوستی میان ترکیه و افغانستان ریشه‌های دیرینه دارد و از فعالیت‌های آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در افغانستان استقبال می‌کنیم.

به گفته معاون نخست وزیر طالبان، زنان در افغانستان در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها مشغول به کار هستند و آموزش دختران نیز سال آینده آغاز می‌شود.

سفیر ترکیه در کابل هم در این دیدار تاکید کرد که به وسیله هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد ترکیه به خانواده‌های نیازمند و پناهندگان در افغانستان کمک می‌کنند و این تلاش‌ها ادامه دارد.

روز شنبه همچنین «ملأ محمد حسن آخوند»، نخست وزیر طالبان در یک پیام صوتی که از طریق تلویزیون ملی افعانستان پخش شد، در سخنانی اعلام کرد: امنیت در افغانستان تأمین خواهد شد از جان و ‌مال مردم دفاع می‌شود. بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی آریانا نیوز، نخست وزیر دولت موقت طالبان در این باره ادامه داد: حقوق زنان، عزت و آبروی آن‌ها از سوی طالبان تأمین شده است. با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، برای تمام کسانی که در حکومت گذشته کار کرده‌اند، عفو عمومی صادر شد و اکنون کارمندان در ادارات کار می‌کنند و برای احدی مشکلی وجود ندارد. وی در ادامه تصریح کرد: اشغال به پایان رسیده و جنگ در افعانستان پایان یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.