اولین زنی که رئیس کمیته صلیب سرخ شد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که میرجانا اشپل جاریک اِگر سوییسی در سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان اولین زن، ریاست کمیته بین المللی صلیب سرخ را بر عهده خواهد گرفت.

این کمیته در بیانیه‌ای گفت: وی جایگزین پیتر مورر رییس کنونی صلیب سرخ خواهد شد که تصمیم گرفته است در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ زمانی که خدمتش به ۱۰ سال برسد از سمت خود کناره گیری نماید.  

مورر گفت که اِگر "چشم‌انداز استراتژیک، تجربه قوی بین المللی و پیشینه وسیع دیپلماتیک را برای این نقش به ارمغان خواهد آورد. " مورر همچنین اِگر را به عنوان "یک مدافع دلسوز افراد آسیب دیده از درگیری‌های مسلحانه و خشونت" توصیف کرد.  

اشپل جاریک اِگر نیز در بیانیه‌ای انتخاب خود به این سمت را "یک افتخار بزرگ با مسئولیت بزرگ دانست" و متعهد شد برای تجسم ارزش‌های سازمان صلیب سرخ تلاش کند.  

اشپل جاریک اِگر در حال حاضر دستیار دبیرکل و مدیر دفتر منطقه‌ای اروپا و کشورهای مشترک المنافع در برنامه توسعه سازمان ملل متحد است.  

کمیته صلیب سرخ جهانی یک سازمان غیردولتی بشردوستانه بوده که مقر اصلی آن در شهر ژنو سوئیس است. این سازمان در ابتدا فقط در حوزه مراقبت از سربازان زخمی جنگ فعالیت می‌کرد، اما بعد در دیگر زمینه‌ها نیز وارد شد. تقریباً در همهٔ کشورهای جهان شعبه‌هایی از صلیب سرخ وجود دارد که در طول جنگ و صلح فعالیت می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.