شانس کامالا هریس و میشل اوباما در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا چقدر است؟

در حالی که میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا هم با ۱۰ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، مابقی اسامی که نامشان به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ فهرست شد پنج درصد یا کمتر از آن رای کسب کردند و اکثریت رای‌دهندگان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند هنوز در خصوص اینکه در صورت عدم نامزدی مجدد بایدن برای ریاست جمهوری از چه کسی حمایت کنند، مطمئن نیستند.

اسامی دیگر مطرح شده در این نظرسنجی شامل چند نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از حزب دموکرات شامل برنی سندرز، الیزابت وارن، کوری بوکر، مایکل بلومبرگ، اندرو یانگ و پیت بوتجج بودند.

در این نظرسنجی ۳۶ درصد گفتند که "مطمئن نیستند" به چه کسی رأی خواهند داد، در حالی که ۱۳ درصد گفتند فردی خارج از لیست را انتخاب می‌کنند.

بایدن پیش از این گفته است که مایل به نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ است. او در صورتی که به طور مفروض در آن انتخابات برنده شود، در آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود ۸۱ سال سن خواهد داشت.

در بین آن دسته از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند، ۲۲ درصد گفتند که به هریس رای خواهند داد که بیش از همه نامزدهای این نظرسنجی است.

هریس از ابتدای تصدی مقام معاونت رئیس جمهور با کاهش میزان محبوبیت خود مواجه بوده است. او در دولت بایدن ماموریت رسیدگی به وضعیت مرزهای جنوبی آمریکا و حق رای را دریافت کرده است.

این نظرسنجی از ۹۳۹ فرد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده از ۱۸ نوامبر تا ۱۹ نوامبر به اجرا در آمده است. حاشیه خطای آن مثبت یا منفی ۳.۲ درصد است.

بخت بالای میشل اوباما و کامالا هریس در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.