بایدن حسابی به دردسر افتاد

«اتین»، سابقا از کارکنان دفتر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود اما اندکی بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری به تیم کاملا هریس پیوست. اتین در این سمت وظیفه تنظیم فعالیت‌های رسانه‌ای هریس و ارتقای وجهه او در میان عموم را به عهده داشت. در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب هریس در دولت بایدن، اختلافات میان کارکنان او و به حاشیه رانده شدن او توسط بایدن در رسانه‌های آمریکا منتشر شده است.پیشتر و به دنبال گزارش اخیر شبکه سی‌ان‌ان - رسانه پیشروی دموکرات‌ها و لیبرال‌های آمریکا - از افزایش شکاف بین جو بایدن و کاملا هریس، شبکه فاکس‌نیوز، مهم‌ترین شبکه جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران از احتمال برکناری معاون رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده بود.

سی‌ان‌ان هفته گذشته با انگ زدن به معاون رئیس‌جمهور مدعی شده بود از برخی تلاش‌های هریس بوی رقابت انتخاباتی با بایدن استشمام می‌شود و این موضوع به شکاف‌هایی در کاخ سفید منجر شده است. سپس شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی جنجالی، افزایش تنش‌ها بین نفر اول و دوم کاخ سفید را تایید کرده و از احتمال معرفی یک جایگزین برای خانم هریس خبر داد. این در حالی است که با افشای روزافزون بیماری زوال عقل جو بایدن ۷۹ ساله در هفته‌های اخیر، بحث برکناری او به حکم کنگره بالا گرفته و معاون رئیس‌جمهور ایالات‌متحده حالا سمتی بسیار مهم تلقی می‌شود که می تواند تا پایان دوره ریاست‌جمهوری فعلی سکاندار کاخ سفید باشد و در عین حال رهبری دموکرات‌ها را برعهده بگیرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، هریس  حتی به تازگی درباره عدم اعطای نقش کافی برای وی در ماجرای خروج از افغانستان گلایه کرده است و این در حالی است که او پیشتر در مصاحبه با این شبکه آمریکایی عکس این را گفته بود. هنگامی که بایدن، هریس را به عنوان زوج انتخاباتی خود برگزید، به‌دنبال معرفی وی به‌عنوان آینده  دارحزب دموکرات بود اما اکنون افراد نزدیک به هریس این احساس را دارند که همزمان با کاهش مقبولیت بایدن در نظرسنجی‌ها، استقبال از هریس نیز در حال آب رفتن است و ممکن است حتی بدنه اصلی رأی‌دهندگان دموکرات نیز از او روی‌گردان شوند.

هریس از کاخ سفید اخراج می شود؟/ بوی رقابت انتخاباتی هریس را از کاخ سفید دور می کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.