معرفی مقصران ناآرامی‌های اصفهان توسط کیهان

به گزارش دنیای اقتصاد، روزنامه کیهان نوشت:

در حالی‌که کشاورزان اصفهان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به تجمع خود پایان دادند، عناصر فرصت‌طلب آشوبگر و اراذل اجاره‌ای که هیچ نشانی از مردم و کشاورزان نداشتند، به حافظان نظم و امنیت حمله کرده و اموال عمومی را تخریب کردند.

کشاورزان اصفهانی طی روزهای گذشته با برپایی چادر در بستر زاینده‌رود خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات آنها درخصوص مسائل آب و تعیین تکلیف وضعیت کشت پاییزه بودند و مسئولان کشوری و استانی اعلام کردند حل مشکلات کشاورزان در اولویت قرار دارد.

پس از چندین روز از حضور کشاورزان در بستر زاینده‌رود، روز چهارشنبه شورای میراب‌ها و آب‌بران و کشاورزان در بیانیه‌ای از پایان تجمع خود خبر دادند.

آتش زدن چادر کشاورزان!

پس از انتشار این بیانیه، عناصر فرصت‌طلب و ضد انقلاب که از ابتدا تلاش کردند که مسیر مطالبات کشاورزان را تغییر داده و به فضای ناامنی و بی‌نظمی در اصفهان دامن بزنند و در این نقشه شوم ناکام مانده بودند، شامگاه پنج‌شنبه چادرهای حاضرین در بستر زاینده‌رود را آتش زدند که با اقدام به موقع نیروهای انتظامی که در این دو هفته تلاش کردند امنیت تجمع‌کنندگان حاضر در بستر زاینده‌رود را تامین کنند، اراذل و اوباش دستگیر شدند.

علی‌رغم اتمام تجمع کشاورزان، صبح دیروز نیز عده‌ای اراذل و اوباش با آتش زدن موتور پلیس، شکستن شیشه‌های آمبولانس، شکستن شیشه اماکن عمومی و از جمله بانک، آتش زدن درختان و سنگ‌پرانی به پلیس، زخمی کردن یکی از نیروهای بسیج و... دست به خشونت و وحشیگری زدند و فضای رعب و‌ وحشت برای عابرین ایجاد کردند.

تخریب خط لوله انتقال آب!

در تایید وحشیگری اراذل اجاره‌ای و غیرمردمی بودن اقدامات آنان همین بس که این جماعت در اقدامی مجرمانه و مغرضانه، خط لوله انتقال آب به استان یزد را با لودر مورد تعرض و تخریب قرار‌دادند.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، به دنبال گزارش‌های واصله و بررسی‌های میدانی انجام شده در منطقه، مشخص شد حوضچه‌های ۳۲۷ و ۳۳۰ با لودر تخریب شده و حجم خسارات زیادی را به وجود آورده است. گفتنی است، با حضور تیم متخصص، دو حوضچه تخریب شده تعمیر شد و جریان آب در خط لوله انتقال برقرار شد.

اجازه سوءاستفاده از مطالبات کشاورزان را نخواهیم داد

حسین وحیدا، عضو صنف کشاورزان اصفهان گفت: صنف کشاورزی هیچ‌گونه فراخوانی مبنی بر تجمع مردم و کشاورزان در ۵ آذر منتشر نکرده است و پیامک آن به تمام کشاورزان داده شده است. برای رسیدن به توافق با مسئولان استان ۱۰ روز تمام مذاکره می‌کردیم و کشاورزان بار دیگر منتظر تحقق وعده مسئولان هستند و ما اجازه سوءاستفاده از مطالبات کشاورزان را نخواهیم داد.

امام جمعه اصفهان: ‌‌اتفاقات اصفهان کار کشاورزان نیست‌

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه کشاورزان می‌خواستند صدایشان به گوش رئیس‌جمهور و مسئولان کشور برسد که رسید و طی موافقت نمایندگان کشاورزان در استانداری اصفهان مقرر شد چادرها از بستر رودخانه جمع‌آوری شود و اعتراض خاتمه یابد، اظهار داشت: عزیزان ما در جمعه قبل تجمع کردند و همه‌ متوجه کمبود آب شدند، ‌اما طبیعی است ادامه دادن کار برای منافقان و ضدانقلاب فرصت فراهم می‌کند و نباید ادامه پیدا می‌کرد، مشخص است که این اتفاقات کار کشاورز نیست.

لازم به ذکر است، آشوبگری و اغتشاش عناصر فرصت‌طلب که نشانی از مردم و کشاورزان نداشتند، از حداقل‌های انسانی و ایرانی ساقط بودند و اقدام آنان هیچ نسبتی با تجمع مسالمت‌آمیز و پایان یافته کشاورزان نداشت، یادآور آشوب‌های آبان ۹۸ است که اوباش اجاره شده در دسته‌بندی‌های چند نفره آماده به آشوب بودند و به تخریب بانک، خودرو و مسجد و... دست یازیدند. فعال شدن دیگر باره این آشوبگران مستلزم برخورد انتظامی و قضایی قاطعانه‌تری است آنچنانکه دشمن دیگر خیال تخریب و اغتشاش را در سر راه ندهد.

استقبال رسانه‌های معاند از آشوب و اغتشاش

در روزهای گذشته تجمع مسالمت‌آمیز کشاورزان اصفهانی با بی‌تفاوتی رسانه‌های معاند مواجه شد. علت اصلی این بی‌تفاوتی، آشکار بود، چرا که در تجمع کشاورزان اصفهانی خبری از آشوب و اغتشاش نبود، اما بلافاصله پس از آنکه اراذل اجاره‌ای به خیابان آمده و به حافظان امنیت حمله کرده و اموال عمومی را تخریب کرده، سوت و کف و هورای رسانه‌های معاند به هوا برخاست.

این رسانه‌ها که حامی اصلی تحریم و تفرقه و یأس‌آفرینی و جنایت علیه مردم ایران هستند، از این آشوب و اغتشاش به وجد آمده و برای حمایت از اراذل اجاره‌ای، به میدان آمدند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.