امیر کویت در مورد اختیاراتش حکم صادر کرد

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت به «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد این کشور اجازه داد تا احکام امیری را صادر کند.

رسانه‌های رسمی کویت اعلام کردند، امیر کویت امروز سه شنبه با صدور فرمانی اعلام کرد که از  ولی‌عهد کویت برای انتصاب نخست وزیر و وزیران، پذیرش استعفای آنها و برکناری آنها کمک خواهد گرفت.

امیر کویت روز دوشنبه دستوری را صادر کرد مبنی بر اینکه او به طور موقت می‌تواند از ولی‌عهد برای انجام برخی از اختیارات که بر اساس قانون اساسی به وی محول شده است، کمک بگیرد.

این  قضیه چند ساعت پس از پذیرش استعفای نخست وزیر کویت از سوی امیر صورت گرفت.

خالد الصباح در هفدهم آبان ماه گذشته استعفا داده اما تاکید کرده بود که کابینه وی به پیشبرد امور تا زمان انتصاب نخست وزیر جدید و تشکیل کابینه ادامه خواهد داد.

خالد الصباح در دهم نوامبر ۲۰۱۹ به عنوان نخست‌وزیر کویت انتخاب شد، پیش از آن به مدت هشت سال وزیر خارجه این کشور بود. کابینه وی پیش از این نیز در ۲۳ آذر ماه استعفای خود را تقدیم امیر کویت کرده بود و این استعفا پس از آن صورت گرفت که سه تن از نمایندگان پارلمان با حمایت ۳۶ عضو دیگر خواستار استیضاخ نخست‌وزیر شده بودند.

در بیست و چهارم ژانویه(پنجم بهمن ماه) امیر کویت با صدور فرمانی، صباح الخالد الحمد الصباح را مجددا به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرده بود.

انتخاب مجدد صباح الخالد الصباح برای منصب نخست‌وزیری کویت پس از گذشت یک ماه و اندی از استعفای دولت وی، اعتراض تعدادی از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی این کشور را برانگیخته بود که این اعتراضات نتیجه‌ای نداشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.