ورود موساد برای آزادسازی دو صهیونیست بازداشت شده در ترکیه

پس از ادعای مقامات رژیم صهیونیستی درباره جاسوس نبودن صهیونیست‌های بازداشت شده در ترکیه، منابع عبری‌زبان خبر دادند که رئیس «موساد» برای آزادسازی دو فرد بازداشت شده وارد عمل شده است.

منابع عبری‌زبان، امروز (سه‌شنبه)، جزئیات جدیدی از مذاکرات جاری درباره آزادسازی دو صهیونیست بازداشت‌شده در خاک ترکیه ارائه کردند.

منابع ترکیه‌ای اخیرا گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور یک زوج صهیونیست را که از اقامتگاه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه عکس گرفته بودند، دستگیر کرده‌اند.

با آنکه گزارش‌هایی درباره احتمال جاسوس بودن این دو فرد در رسانه‌های ترکیه‌ای منتشر شد، اما تل‌آویو مدعی شد که از این رویداد مطلع نبوده و با مقامات ترکیه‌ای در این خصوص گفت‌و‌گو خواهد کرد.

بر اساس گزارش امروز پایگاه خبری «آی۲۴»، «دیوید بارنیا»‌ رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای آزادسازی دو فرد مذکور وارد مذاکره با مقامات سازمان اطلاعات ترکیه شده است.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیر ادعا کرد که زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه به نام «ناتالی و موردی اوکنین» بی‌گناه هستند.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که این دو تبعه صهیونیست هیچ ارتباطی با نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی ندارند.

مطابق گزارش شبکه آی۲۴، دولت ترکیه  در پاسخ به این درخواست گفته است که بیانیه تل‌آویو در خصوص این مسئله را مورد بررسی قرار خواهد داد.

آی۲۴ در ادامه گزارش خود اضافه کرد که «نیر جاسلوویچ» وکیل دو فرد بازداشت شده، روز دوشنبه، پس از موافقت ترکیه، موکلان خود را در زندان ملاقات کرده است.

نیر جاسلوویچ اخیر مدعی شد که این دو فرد احتمالاً نمی‌دانسته‌اند که تصویربرداری از اقامتگاه رئیس جمهور ترکیه اقدامی غیرقانونی است.

 وبگاه صهیونیستی «والا»‌ نیز روز گذشته خبر داد که تل‌آویو قصد دارد برای مذاکره با مقامات آنکارا در این خصوص هیأتی بلندپایه به ترکیه اعزام کند. خبرنگار حوزه سیاست خارجی وبگاه والا روز گذشته در این رابطه گزارش داده بود که «رینا دیجرسی» رئیس بخش کنسولی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به ترکیه خواهد رفت.

در عین حال، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که رایزنی‌ها برای آزادسازی این دو فرد همچنان ادامه دارد.

یک مقام ترکیه بتازگی در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» گفت که بازداشت اخیر پانزده فرد مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، ترکیه را درخصوص مسائل مرتبط با جاسوسی حساس‌تر کرده است.

۲۱ اکتبر گذشته، مقامات امنیتی ترکیه طی یک عملیات همزمان در چهار استان این کشور، ۱۵ متهم به جاسوسی برای موساد را دستگیر کردند.

آنکارا با اشاره به اینکه فعالیت این افراد را به مدت حدود یک سال زیر نظر داشته، اعلام کرد که این افراد با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی تبادل اطلاعات می‌کردند و در تلاش برای اقدام علیه امنیت ملی ترکیه بوده‌اند.

منابع ترکیه‌ای گزارش داده بودند که این شبکه جاسوسی در حال جمع‌آوری اطلاعات از دانشجویان سوری و فلسطینی بویژه دانشجویان رشته‌های صنایع دفاعی بوده‌اند.

رسانه‌ها خبر داده بودند که پس از آن‌که آنکارا به صورت رسمی توقیف و بازداشت اعضای این شبکه جاسوسی موساد را در خاک ترکیه اعلام کرد و اطلاعاتی در خصوص فعالیت اعضای این باند ارائه داد، یک هیأت از موساد به ترکیه سفر کرد تا در خصوص این امر به مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور توضیح دهد.

اما مقامات رسمی رژیم صهیونیستی که اغلب به انتشار اخبار در خصوص دستگیری باندهای جاسوسی خود در دیگر کشورها واکنشی نشان نمی‌دهند، این بار نیز سکوت پیشه کردند و واکنشی به این مسئله نشان ندادند.

با این حال، تنها «رام بن باراک» نایب رئیس پیشین موساد و عضو کنونی کنست  مدعی شد که گزارش‌های ترکیه در این خصوص «مبالغه‌آمیز» است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.