به گزارش رویترز، «یوسی کوهن» رئیس سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) با مشاور امنیت ملی امارات دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) با اعلام این خبر افزود: دو طرف در این دیدار، دیدگاه‌های خود را در خصوص همکاری در زمینه‌های امنیتی و نیز تحولات منطقه‌ای در کنار مسائل مورد اهمیت دو طرف، از جمله تلاش‌ها برای مهار کووید-۱۹ بیان کردند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

این در حالی است که توافق برای عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکشن‌هایی بین المللی را در پی داشت. «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه با ابراز مخالت با «سوء استفاده امارات از مسأله فلسطین برای عادی سازی روابط با اسرائیل» اعلام کرد: گام امارات، خروجی آشکار از اجماع عربی محسوب می‌شود.

همچنین احزاب و نیرو‌های سیاسی یمنی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در بیانیه‌ای اعلام کردند به موضع ثابت خود در قبال مسأله فلسطین و حمایت از ملت فلسطین تا دستیابی آن‌ها به تمامی حقوق قانونی شان و برپایی یک دولت مستقل در خاک این کشور پایبند خواهند ماند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز روز جمعه در حاشیه نماز جمعه شهر استانبول گفت کشورش ممکن است در روابط با امارات تجدید نظر کرده و آن را تعلیق کند.

یوسف بن علوی وزیر خارجه برکنار شده عمان نیز روز گذشته در گفتگو وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، به وضوح بر موضع همیشگی عمان بر تحقق صلحی همه جانبه و عادلانه تأکید کرد.

در این تماس، یوسف بن علوی همچنین بر ضرورت تحقق درخواست‌های فلسطینی‌ها برای برپایی دولتی مستقل به پایتختی قدس تأکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.