برلین به دنبال مذاکره با طالبان !

اسپوتنیک گزارش داد، «مارکوس پوتزل» نماینده دولت آلمان در امور افغانستان از سفر خود به کابل طی هفته‌های پیش رو و گفتگو با طالبان خبر داد.

بر اساس این گزارش، پوتزل هدف از این سفر را گفتگو با مقامات طالبان و همچنین مذاکره در خصوص بازگشایی سفارت و کنسولگری‌های آلمان در افغانستان و روند بازگرداندن دیپلمات‌های آلمانی به این کشور اعلام کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روند بازگشت دیپلمات‌های آلمانی به افغانستان پس از انجام این دیدار آغاز شود.

در همین راستا، روزنامه «ولت آم سونتاگ» آلمان نیز در خصوص سفر پوتزل به افغانستان تاکید کرد که یکی از اهداف این سفر، گفتگو با طالبان در خصوص موضوع صدور گذرنامه برای آن دسته از شهروندان افغان است که طی سال‌های حضور نیروهای نظامی آلمان و ناتو در این کشور، در خدمت سازمان‌ها و نظامیان آلمان بوده اند.

لازم به ذکر است، «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر دولت طالبان، روز دهم مهر ماه، در نخستین دیدار خود با سفرای شماری از کشورها از جمله روسیه، چین و پاکستان گفت که دولت موقت افغانستان قصد آسیب رساندن به جامعه جهانی را ندارد و می‌خواهد با تمامی کشورها رابطه خوبی داشته باشد.

ملابرادر در این نشست از کشورهای جهان خواست تا سفارتخانه‌های شان را در افغانستان بازگشایی و اختلافات شان را با طالبان از راه گفتگو حل کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.