یک انتصاب جدید در وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «محمدحسین نیرومند» را به عنوان مشاور هنری و سینمایی خود منصوب کرد.

در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمدحسین نیرومند آمده است: نظر به مراتب ایمانی، مدارج هنری، تجارب و سوابق ارزشمند کاری در طول سالیان متمادی و برخورداری از ویژگی های برجسته کارشناسی، جنابعالی را به عنوان مشاور هنری و امور سینمایی منصوب می نمایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اطمینان واثق دارم که مشورت‌های کارشناسی مبتنی بر دانش و تجربه می‌تواند به ارتقای کیفی و گسترش مبانی ارزشی در تولیدات هنری و سینمایی بیانجامد.  بدیهی است حوزه‌های سینمایی و هنری از مشاوره‌های کاربردی جنابعالی بهره‌مند خواهند شد.

محمدحسین نیرومند فارغ التحصیل کارشناسی طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارای گواهینامه درجه یک هنری است.  وی در دوره ای سردبیر و مدیر مسئول کیهان کاریکاتور بود. از جمله سوابق نیرومند می توان به  مدیر گروه جوان و طرح و برنامه شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، سرپرست دفتر طنز مرکز هنرهای تجسمی و معاونت سینمایی حوزه هنری و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور اشاره کرد.

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت‌های نهم و دهم و مدیر عامل انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس از دیگر سوابق محمدحسین نیرومند است.  وی در طول فعالیت هنری خود موفق به دریافت لوح سپاس و نشان طلا از معاونت فرهنگی و تبلیغات جنگ ستاد فرماندهی کل قوا، جایزه ویژه یومیوری شیمبون ژاپن و نشان عالی تجسمی کشور شده و تدریس در دانشکده هنرهای زیبا،  صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دانشگاه سوره در کارنامه کاری وی دیده می شود. نیرومند همچنین تالیفاتی در حوزه هنرهای بصری دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.