محور دیدار سفیر ایران و مقام ارشد طالبان

در دیدار سفیر ایران در کابل و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان، توسعه و تحکیم روابط فرهنگی، همکاری رسانه‌‌ای، اعطای بورسیه خبرنگاری، توسعه صنعت توریسم و احیای میراث‌های فرهنگی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، امروز سه‌شنبه (۱۱ آبان) با «خیرالله خیرخواه» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری باختر، در این دیدار، هر دو طرف روی توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان افغانستان و ایران، همکاری رسانه‌‌ای، اعطای بورسیه خبرنگاری، توسعه صنعت توریسم، احیای میراث‌های فرهنگی، همکاری در حوزه موزه و حفظ آثار باستانی و کتاب‌خانه‌های عمومی افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران در کابل چندی پیش نیز با «مولوی امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان به درخواست طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امینیان در این دیدار مشکلات اقتصادی را دشمن مشترک ایران و افغانستان خواند و ایران آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، حمل و نقل، معدن، تجارت و بهداشت افغانستان است.

 متقی با اعلام آمادگی طالبان برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف، خواستار توجه ویژه به حل موضوع مهاجران در ایران و گام‌هایی در جهت تسهیل مشکلات آنها شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.