این چایی لاکچری از طلا گران تر است

در طی تاریخ بشر، طلا یکی از گرانترین مواد بوده که انسان به آن دست پیدا کرده است. در واقع طلا‌ها اساس اقتصاد ملی کشور ها بوده اند و از طرفی از آن‌ها به عنوان تزیینات نیز در جواهرات استفاده می‌شده است.

با وجود اینکه طلا ماده کمیابی است و ارزش ذاتی آن باعث شده بسیار محبوب باشد، به سختی می‌توان آن را با ارزش‌ترین ماده در دسترس انسان‌ها دانست. در اینجا با مواردی آشنا خواهید شد که یک گرم از آن‌ها بیشتر از یک گرم طلا برای شما هزینه خواهد داشت و به تعبیر دیگر ارزشمندتر از طلا هستند.

چای دا هنگ پائو

احتمالا انتظار نداشتید چیزی مثل چای را در این فهرست پیدا کنید، اما قطعا هرگز اسم چای دا هنگ پائو را نشنیده اید. این چای چینی از برگ‌های درخت دا هنگ پائو تهیه می‌شود که گفته می‌شود تنها شش درخت مادر از آن‌ها در جهان باقی مانده است. آن‌ها روی صخره‌ای از کوه «وویی» رشد می‌کنند و به عنوان یک گنجینه ملی محسوب می‌شوند.

چای دا هنگ پائو

برداشت و سرو کردن این برگ‌ها به چند مرحله نیاز دارد که شامل چیدن، خشک شدن، خنک کردن، سرخ کردن، ورز دادن و پختن می‌شود. رنگ چای دا هنگ پائو سبز و یا قهوه‌ای است و بوی ارکیده می‌دهد. گفته می‌شود که طعم آن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند و بر خلاف اکثر چای‌ها، می‌توان ۹ بار آن را دم کرد. از این چایی به دلیل اینکه حاوی ترکیبات مختلفی است که به گردش خون کمک می‌کند برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

از آنجا که این درختان بسیار نادر هستند قیمت هر گرم از این چای ۱۴۰۰ دلار است و یک گلدان از آن حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. به عبارتی هزینه یک گرم از این چای تقریبا ۲۵ برابر هزینه‌ای است که برای یک گرم طلا باید پرداخت کنید.

قارچ کرم ابریشم

قارچ کرم ابریشم

قارچ کاترپیلار یا قارچ کرم ابریشم یکی مواردی است که نام آن بر طبق شرایط ظاهری آن انتخاب شده. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن نگاه کنید تا علت آن را بفهمید. این قارچی است کi با بیرون زدن از خاک رشد می‌کند و به شکل یک کِرم ظاهر می‌شود. قارچ کرم ابریشم به دلیل نادر بودن بسیار ارزشمند است. قیمت این قارچ بسیار نادر گاهی به ۱۱۰ دلار برای هر گرم تخمین زده می‌شود و در واقع قیمت آن دو برابر طلاست.

زهر مار

اکثر مردم زهر مار را چیز بدی می‌دانند، زیرا می‌تواند باعث آسیب شدید به انسان شود و یا حتی مرگ را به همراه داشته باشد. اما هنوز می‌توان از سم مار در موضوعات دیگری استفاده کرد. زهر مار برای تولید پادزهر مورد نیاز است و کاربرد‌های دارویی دیگری نیز دارد. می‌توان از این ماده به عنوان یک مسکن قوی استفاده کرد، از طرفی می‌تواند لخته‌های خون را از بین ببرد و فشار خون را کاهش دهد.

زهر مار

سم برخی مار‌ها از بقیه ارزشمندتر هستند و باید بدانید که گران‌ترین زهر مار از کشنده‌ترین مار‌ها به دست می‌آید. سم شاه کبرا حاوی یک مسکن قوی است و قیمت سم آن حدود ۱۵۳ هزار دلار برای هر گالن یا ۳۷۸۵ دلار برای هر گرم است. مار مرجانی، با دومین زهر قوی در بین مار‌ها، دارای سمی است که هر گرم آن ۴۰۰۰ دلار قیمت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.