گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

افزایش تقاضا برای طلا/ کاهش امیدواری ها به توانایی فدرال رزرو برای مهار تورم

کدخبر: ۴۵۰۱۳۸
اقتصادنیوز: فدرال رزرو نمی‌تواند در کوتاه مدت تورم را کنترل کند و قیمت طلا باز هم رشد خواهد کرد. مستر کارت برنامه‌ای برای گسترش خدمات رمزارزی خود اعلام کرد و قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت.
افزایش تقاضا برای طلا/ کاهش امیدواری ها به توانایی فدرال رزرو برای مهار تورم

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا روز گذشته رقم‌ 1810 دلار را لمس کرد. قیمت طلا در شروع معاملات امروز در حوالی 1803 دلار بود. دامنه نوسان قیمت طلا در شروع معاملات امروز محدود بود و قیمت طلا تا ساعت 12 و 38 دقیقه عصر به وقت ایران هنوز مرز 1800 دلار را از دست نداده بود. تحیل‌گران برآوردهای خود نسبت به توانایی فدرال رزرو را تغییر داده‌اند و معتقدند احتمالا فدرال رزرو نمی‌تواند در کوتاه مدت تورم را کنترل کند. تقاضا برای طلا به عنوان یک پناه‌گاه امن سرمایه‌گذاری در حال افزایش است و قیمت فلز گرانبها ظرفیت رشد بیشتر را دارد.

مسترکارت شبکه رمزارزی خود را گسترش می‌دهد

بیت کوین

در ساعت 12 و 40 دقیقه عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین روی 62 هزار و 831 دلار قرار داشت و بازدهی مثبت محدود نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته را به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین 1.19 تریلیون دلار بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 2.4 درصد اختلاف داشتند.  از خبرهای مربوط به بازار ارزهای دیجیتال که احتمالا با رشد قیمت رمرزارزهای مهم رابطه داشت نیز می‌توان به توسعه خدمات رمزارزی توسط مستر کارت اشاره کرد. بر این اساس مستر کارت گفته است شرکایی را به شبکه خود وارد خواهد کرد که مشتریانش را قادر سازد، از طرق کیف پول‌های دیجیتال خود، ارز دیجیتال برخند، بفروشند و یا نگه‌داری کنند.

قیمت اتریوم افزایش یافت

عصر امروز قیمت اتریوم در حدود 4 هزار و 215 دلار بود. قیمت اتریوم نسبت به 24 ساعت گذشته 2 درصد و نسبت به 7 روز گذشته حدود 11 درصد رشد داشت. سرمایه بازار اتریوم به 498 میلیارد دلار رسیده و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.6 درصد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید