استعفای مرکل از نخست‌وزیری آلمان پذیرفته شد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، «فرانک والتر اشتان‌مایز» رئیس جمهور آلمان روز سه‌شنبه به طور رسمی استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و اعضای کابینه وی را پذیرفت.

همچنین مرکل و اعضای کابینه وی تا زمان تشکیل دولت جدید به عنوان صدر اعظم پیشبرد امور، کار را ادامه خواهد داد.

با توجه به این که انتخابات پارلمانی آلمان برای تعیین جانشین آنگلا مرکل برنده‌ای مشخص نداشته، چشم‌انداز هفته‌ها و شاید ماه‌ها بلاتکلیفی برای تشکیل ائتلافی سه‌جانبه در پیش‌روی این کشور اروپایی قرار دارد.


این مطالب مهم را بخوانید؛

این کشور ۶ میلیون دلار به ایران کمک می‌کند

پیش بینی آینده قیمت طلا/جهت قیمت بیت کوین

دستور فوری روزنامه کیهان به رئیسی

پیش بینی بورس امروز / سقوط به وقتِ رکود

واکنش آمریکا به حمله سایبری به پمپ بنزین های ایران


 

نتایج موقت منتشر شده در وب‌سایت کمیسیون انتخابات آلمان نشان داده که سوسیال دموکرات‌ها (SPD) به رهبری «اولاف شولتز» با ۲۵.۷ درصد بیشترین سهم آرا را به دست آورده‌اند. به این ترتیب، این حزب توانسته بیش از پنج درصد بر آرای خود در مقایسه با انتخابات گذشته بیافزاید. 

بلوک راست میانه حزب اتحادیه (اتحادیه دموکرات مسیحی/اتحادیه سوسیال مسیحی CDU-CSU) مورد حمایت صدراعظم در حال خروج آلمان، ۲۴.۱ درصد آرا را بدست آورد که بدترین نتیجه آن در تاریخ هفت دهه این حزب بوده است. به این ترتیب این حزب بیش از هشت درصد از آرای خود در مقایسه با انتخابات دوره قبل پارلمان آلمان را از دست داد.

حزب سبز (Greens)، با کسب ۱۴.۸ درصد آرا، به بهترین نتیجه در یک انتخابات ملی دست یافت تا به یکی از وزنه‌ها برای تشکیل کابینه ائتلافی بعدی تبدیل شود. 

میزان آرای حزب دموکرات‌های آزاد (FDP) هم ۱۱.۵ درصد اعلام شده که نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۷ افزایشی در حدود یک درصد داشته است. حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) با از دست دادن بیش از دو درصد آرای خود در مقایسه با انتخابات دوره قبل، ۱۰.۳ درصد آرا را کسب کرد و موفق به حضور در پارلمان شد. 

حزب چپ‌های آلمان (The Left) در شکستی سنگین حدود چهار درصد از آرای خود را در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۷ از دست داد و با کسب تنها ۴.۹ درصد آرا در موقعیت دشواری قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.