قول وزیر نفت برای بازگشایی جایگاه‌های سوخت

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر ، اوجی پس از بازدید از جایگاه سوخت میدان فردوسی تهران  گفت: تا ساعت ۲۰: ۳۰ سه شنبه شب حدود دو هزار و ۲۰۰ جایگاه کشور فعال شدند.

وی گفت: با تدابیری که اتخاذ شد تا ظهر چهارشنبه سامانه کارت سوخت در همه جایگاه‌ها فعال خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت محفوظ است و هیچ مشکلی درباره کارت‌ها نخواهیم داشت افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم هیچ گونه بحثی درباره افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

اوجی گفت: ذخایر سوخت بنزین به وفور است و از هفته‌های آینده صادرات بنزین به کشورهای همسایه آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از صبوری، همراهی و اعتماد مردم به وزارت نفت افزود: تلاش می‌کنیم حوزه امنیتی کارت‌های سوخت را نیز افزایش دهیم که مردم حتی در کوتاه مدت دچار مشکل نشوند.

وزیر نفت گفت: گروه‌های تخصصی و بخش نرم افزاری در حوزه نفت برای ارتقا امنیت کارت‌های سوخت در تلاش هستند و امیدواریم دیگر شاهد این مشکل نباشیم.

اوجی افزود: حملات سایبری که از پیش از ظهر سه شنبه با اخلال در سیستم کارت هوشمند سوخت انجام شد در همه نقاط کشور و جایگاه‌های سوخت بود و کارت سوخت و نازل‌های سوخت رسانی را از کار انداخت.

وی گفت: در ستاد بحرانی که به سرعت در وزارت نفت و شرکت پخش فراورده‌های نفتی تشکیل شد تصمیم گرفتیم استفاده از کارت‌های هوشمند از چرخه خارج و جایگاه‌ها به صورت آفلاین فعال شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.