فراهم شدن امکان سوخت‌گیری سهمیه‌ای

جلیل سالاری در گفت و گویی تلویزیونی، اظهار کرد: یک اتفاق نرم افزاری و مشکل در سیستم سامانه سوخت در حوالی ظهر امروز اتفاق افتاد و بلافاصله مدیریت بحران در مجموعه پالایش و پخش شکل گرفت؛ همکاران ما در حوزه های فنی و مهندسی و پیمانکار وارد موضوع شدند، روش های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت قرار شد که مجاری عرضه را از حالت عرضه خارج و سوخت گیری به صورت دستی انجام شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه نیروها باید درتمام جایگاه ها توزیع شوند انجام این کار یک مقدار زمانبر شد و در نهایت تا این لحظه نزدیک به ۵۰ درصد جایگاه ها فعال شدند و به موازات این مساله در یکی از جایگاه ها ارتباط بین وضعیت سامانه و نحوه سوخت گیری از طریق سامانه را بررسی کردیم در چند مرحله این تست انجام شد و در نتیجه اکنون در جایگاه ۱۱۵ میدان فردوسی امکان سوخت گیری با کارت سوخت فراهم شده است.

به گفته وی در حال حاضر این امکان در پنج جایگاه دیگر در سراسر کشور به وجود آمد و عملا روش سوخت گیری با کارت سوخت نیز در این جایگاه ها فراهم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا انتهای امشب تمامی جایگاه های سوخت فعال می شوند؟ گفت: نمی‌توان گفت که صد درصد جایگاه های سوخت تا امشب فعال می شوند؛ چراکه نیروها باید در کل کشور حتی ایستگاه های بین راهی حضور پیدا کنند. درست است که کل فرایند در هر جایگاه پنج دقیقه بیشتر زمان نمی برد اما توزیع کارکنان در کل کشور کمی زمانبر است؛ با این حال از تمام ظرفیت پیمانکار استفاده شده است.

به گفته وی هدف این است که در کنار فعال شدن جایگاه ها فرایند سوخت گیری با کارت سوخت نیز نیز مهیا شود و احتمال می دهیم تا اواسط فردا شرایط عادی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.