واکنش ایران به ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای ارضی نماینده امارات متحده عربی و بحرین درباره جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، بر موضع پایدار و اصولی ایران که وجود چنین اختلافی را بین ایران و امارات به رسمیت نمی شناسد، تاکید کرد.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: سه جزیره ایرانی یاد شده بخش جدایی ناپذیر از قلمرو ایران بوده و بنابر این هرگونه ادعایی برخلاف این واقعیت بطور مطلق رد می شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه این نشست، ادعای بی اساس امارات را مداخله در امور داخلی ایران و برخلاف اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها و مصرح در منشور ملل متحد دانست.

این دیپلمات ایران در سازمان ملل با غیر مرتبط دانستن موضوع یاد شده با دستور کار کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به این نکته که نماینده امارات متحده عربی از دستورکار موجود برای پیشبرد منافع سیاسی محدود خود در منطقه خلیج فارس سوء استفاده می کند، از امارات خواست نسبت به حسن همجواری و احترام به حقوق بین الملل پایبند باشد.

نماینده ایران در این نشست در عین حال بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت و گوهای دوجانبه با امارات برای رفع هرگونه سوء تفاهم در این خصوص تاکید کرد.

پاسخ ایران به یاوه‌گویی امارات درباره جزایر سه‌گانه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.