با میل کردن این نوشیدنی‌ها از آکنه خداحافظی کنید!

المرسال گزارش داد، اگر روزانه دو فنجان چای نعناع یا حداقل یک فنجان چای مصرف شود، آکنه از داخل درمان شده و از ظاهر شدن آن جلوگیری می‌شود، همچنین می‌تواند آکنه و جوش‌های تشدید شده روی پوست را تا ۵۰ درصد درمان کند.

نعناع یکی از قوی‌ترین دارو‌های طبیعی برای از بین بردن باکتری‌هایی است که باعث آکنه، جوش و سایر مشکلات پوستی می‌شوند، زیرا حاوی خواص ضد التهابی است که می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و از بروز آکنه جلوگیری کند.

چای سبز با لیمو

چای سبز و لیمو یکی از قوی‌ترین درمان‌ها برای آکنه و تمام مشکلات پوستی هستند و اگر به طور منظم مصرف شوند، می‌توانند به طور کلی از بروز آکنه جلوگیری کنند. می‌توانید این نوشیدنی را با جوشاندن کمی چای سبز با یک قاشق چایخوری آبلیمو تهیه کنید و سپس آن را صاف کرده و هر روز صبح بنوشید.

این نوشیدنی به دلیل وجود ترکیبات قوی در درمان مشکلات پوستی قوی و مؤثر است، زیرا لیمو حاوی ویتامین C است که برای پاکسازی آن یک ویتامین بسیار مهم برای پوست است.

نوشیدنی چای ماچا

این نوشیدنی دارای مزایای سلامتی شگفت انگیز و بی نظیری است، زیرا حاوی یک آنتی اکسیدان (اپی گالوکاتچین گالات EGCG) است که به رفع اکسیداسیون سبوم که قبل از آکنه در انسان ظاهر می‌شود کمک می‌کند.

ظهور سبوم قبل از ظهور آکنه به عنوان یک هشدار برای پوست عمل می‌کند و این آنتی اکسیدان‌ها به کاهش التهاب از داخل و خارج کمک می‌کنند. ماچا ۱۳۷ برابر بیشتر از چای سبز آنتی اکسیدان دارد.

نوشیدنی چای زردچوبه و لیمو

مخلوط کردن زردچوبه و لیمو در یک نوشیدنی به افزایش اثربخشی و سرعت درمان مشکلات پوستی از داخل قبل از ظاهر شدن روی پوست کمک می‌کند، زیرا زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که حاوی چندین خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و لیمو حاوی ویتامین C است که به پاکسازی پوست کمک می‌کند.

چای زردچوبه و لیمو

نوشیدنی زنجبیل و آمله

این نوشیدنی یکی از مهم‌ترین آنتی بیوتیک‌ها برای اکسیداسیون و التهاب به شمار می‌رود و همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.

آملا یکی از مهم‌ترین مواد غذایی است که به افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و به آن توانایی مبارزه با باکتری‌های عامل آکنه را می‌دهد و علاوه بر آن با تحریک ترشح کلاژن باعث سلامت پوست می‌شود.

آب آلبالو

برخی ممکن است آب آلبالو را ترش بدانند و نوشیدن آن برایشان آسان نباشد اما وقتی مزایای فراوان آن را بخصوص برای پوست بدانند، نوشیدنی مورد علاقه آنها می‌شود.

آب آلبالو طبیعی‌ترین نوشیدنی است که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و علاوه بر انواع ویتامین‌ها با عفونت‌ها مبارزه می‌کند. از مهمترین این ویتامین‌ها می‌توان به ویتامین A، ویتامین B، ویتامین D و ویتامین C اشاره کرد.

کوکتل میوه

کوکتل میوه یا سبزیجات

میوه‌ها داروی اکثر مشکلات و بیماری‌هایی هستند که انسان از آن رنج می‌برد، مانند انار، پرتقال، گیلاس و گریپ فروت، زیرا حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های طبیعی است و سبزیجات سرشار از مواد مفید و مواد مغذی مانند سیب زمینی شیرین است.

حاوی مواد و مواد مغذی زیادی است که به بهبود سلامت پوست و جلوگیری از بروز آکنه کمک می‌کند و همچنین به از بین بردن و کاهش تورم صورت به خصوص در ناحیه زیر چشم کمک می‌کند. یکی دیگر از سبزیجات مفید برای از بین بردن آکنه چغندر است.

آب

آب به تنهایی از چندین نوشیدنی و درمان برای خلاص شدن از شر مشکل آکنه در سریع‌ترین زمان ممکن بی نیازتان می‌کند، زیرا نوشیدن آب به مقدار فراوان در روز، از پنج تا هشت فنجان، نتایجی جادویی برای پوست و بیشتر قسمت‌های دیگر بدن ایجاد می‌کند و نمای روشن و شفافی از پوست بدون آکنه، سیاهی و پف می‌دهد، همچنین برای از بین بردن خشکی پوست در مدت زمان بسیار کوتاه مؤثر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.